TR EN

DIGITAL MARKETING AND TRADE PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
IBT211 DIGITAL MARKETING AND TRADE 3 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin temel amacı, günümüzün hızla değişen iş ortamında dijital pazarlamanın rolünü ve önemini kavrayarak, dijital pazarlamak ve ticareti iş yaşamına adapte etmeyi öğrenmektir.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, dijital strateji ve planlama, dijital içerik, web sitesi pazarlama araçları, e-ticaretden oluşmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Dijital pazarlamanın hızla değişen iş ortamında rolünü ve önemini açıklar. (Explain) (Bloom’s 2)
Dijital pazarlama stratejisinin temel unsurlarını tanımlar (Define) (Bloom’s 1)
Dijital pazarlama kampanyasının etkinliğinin nasıl ölçülebileceğini gösterir.(Illustrate) (Bloom’s 2)
Sosyal medya ve diğer diğer dijital pazarlama araçlarında pazarlama işlemlerini gösterir. (Demonstrate) (Bloom’s 2)

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlamaya giriş Anlatım, Tartışma
2 Okuma ve kaynak tarama Dijital Strateji ve Planlama Anlatım, Tartışma
3 Okuma ve kaynak tarama Dijital Pazarlama Kanalları: Arama Motoru Optimizasyonu / Arama Motoru Pazarlaması Anlatım, Tartışma
4 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Google Ads ve Ölçümler Anlatım, Tartışma
5 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Google Ads ve Ölçümler Anlatım, Tartışma
6 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Yeniden Pazarlama / E-Posta Pazarlaması Anlatım, Tartışma
7 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Sosyal Medya Pazarlaması / Affiliate / Görüntülü Reklamlar Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve kaynak tarama İçerik Pazarlaması Anlatım, Tartışma
10 Okuma ve kaynak tarama E-Ticaret, Mobil Pazarlama ve Dijital Abonelik Girişimleri Anlatım, Tartışma
11 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
12 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
13 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
14 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
15 Okuma ve kaynak tarama Genel tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Chaffey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2016) Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, (5th E.), London
Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Stratejileri (3. Baskı), Abaküs Yayınları.
Yüksel, O (2020). Tüm Boyutlarıyla Dijital Pazarlama, Medya Akademi, Anakara. Kasım 2018.
Handley, A. & Chapman C.C.. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat, İstanbul.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
2
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
3
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
4
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
2
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
3
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
4
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
2
Recognize the relevant literature effectively.
3
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the philosophy of lifelong learning.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
2
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
2
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 8 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 5 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 150
Total Workload of the Course Unit 150
Workload (h) / 25.5 5,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0