TR EN

JAPAN I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
JAP101 JAPAN I 5 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Japonca
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. KAMİL KAYA
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, Japonca Alfabesi, temel seviye Konuşması ve Gramerini öğrenerek Japon kültürünü daha yakından tanımayı sağlamaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, Japon alfabeleri, temel konuşması ve gramerini kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Japon alfabesi olan Hiragana-Katakana harflarını öğrenerek yazma becerilerinde kullanır.
Gramatik kuralları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır. (use) (2)
Japonca'dan Türkçe'ye, Türkçe'den Japonca'ya cümleleri başlangıç düzeyde çevirir.
Başlangıç düzeyinde Hiragana-Katakana harfleriyle yazılan Japonca metinleri yorumlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Giriş -
2 - Selamlama biçimleri Tanışma ortamı, Hiragana Anlatım, Tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 11-21. Basit cümleyi oluşturmak, Hiragana Anlatım, Tartışma
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 22-46. Şahıs-İşaret Zamirleri, Katakana Anlatım, Tartışma
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 47-57. Çoğul yapı ve ve, veya yerine geçen sözcükler, renkler, Katakana Anlatım, Tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 67-94. Sayılar ve Ölçüler Anlatım, Tartışma
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 95-99. Wa ve Ga edatları, Desu, Masu, Gozaimasu tümcesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 127-137. Soru Sözcükleri Anlatım, Tartışma
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 100-126. Fiiller, Fiilin geniş ve gelecek zamanı, ismin halleri Anlatım, Tartışma
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 138-152. İmasu, Arimasu ile edatlar Anlatım, Tartışma
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 153-157. geçmiş zaman Anlatım, Tartışma
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 158-174. Sıfat Anlatım, Tartışma
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma: Abdurrahman Esendemir, Learnihongo Japonca Dilbilgisi, İstanbul, Cinius Yayınları, 2017,ss. 191-198. Miktar Sözcükleri Anlatım, Tartışma
15 - Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Esendemir, A. (2017). Lernihongo Japonca Dilbilgisi.İstanbul: Cinius Yayınları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 6 3 18
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 2 6
Ödev 3 2 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 5 2 10
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 151
Total Workload of the Course Unit 151
Workload (h) / 25.5 5,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0