Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SOS115 | INTRODUCTION TO SOCIOLOGY | 1 | 3 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı, öğrencilerin sosyolojik bakış açısı edinerek, temel sosyolojik kavramları hatırlaması ve açıklaması, sosyolojik olguları değişim süreci içinde hem kurum olarak hem de etkileşim ağı olarak ayırd edebilmesi ve bunun yanında küresel dünyadaki anlam, örüntü ve süreçleri sosyolojik bilgiyi kullanarak yorumlaması, sosyolojik bilginin üretilmesinde yöntem ve araştırmanın işlevini açıklaması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriğini; sosyolojinin bilim olarak doğuşu, gelişimi ve küresel çağda sosyolojinin işlevi, sosyolojik araştırma yöntemleri, toplumsal gruplar ve formel örgütler, kültür ve sosyalleşme, sosyal statü ve sosyal roller, toplumsal tabakalaşma ve sosyal sınıflar, siyaset, aile ve toplumsal cinsiyet, ekonomik yaşam, toplumsal sapma ve suç ilgili temel kavramlar, modernleşme ve küreselleşme tarihsel-kültürel bağlamı içinde ele alınması oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bir bilim olarak sosyolojinin kurucularını ve belli başlı eserlerini bilir. |
Sosyolojik kavramları tanımlar, kavramların küresel sosyal dünyadaki olgusal karşılıkları bularak örneklendirir. |
Sosyolojinin temel kavramlarını gündelik hayatla ilişkilendirir. |
Kültürün temel bileşenleriyle toplumsal düzen arasında bağlantı kurar. |
Kültür merkezcilik, yabancı kültür hayranlığı ve kültürel görelilik yaklaşımlarını nesnellik ilkesine göre değerlendirir. |
Hem kurum hem de sosyal etkileşim ağı olarak aile, siyaset ve ekonomi ile ilgili temel bilgileri hatırlar, bu olgular ile ilgili süreçleri küresel dünyadan somut örneklerle açıklar. |
Hangi araştırmalarda hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini fark eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | eysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Sosyolojik hayal gücü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Sosyoloji nedir? Sosyolojinin alt dalları Sosyolojinin temel kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Sosyolojide İlk Kuramcılar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Toplum tipleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Birey ve Toplum | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Aile | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | İktidar Meşruiyet Otorite | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Toplumsal kurumlar Din İstihdam | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Toplumsal cinsiyet | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Ulus Irk Etnisite | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Toplumsal Eşitsizlik ve Tabakalaşma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Sosyal Hareket ve Hareketlilikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Küreselleşme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Dönemin Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Giddens, A., Sutton, W.,P. (2016). Sosyoloji. 7. edisyon. Çev. Ö. Baldık. İstanbul: Kırmızı Yayınları. |
Macionis, J.J. (2015). Sosyoloji. 2. baskı. Ed. V. Akan. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Veysel Bzkurt, (2018), Değişen Dünyada Sosyoloji, 14. Baskı, Bursa Ekin Basım Dağıtım. |
Kolektif, (2013), Sosyolojiye Giriş, Ed: Hayati Beşirli- İhsan Çapçıoğlu, Ankara, Grafiker Yayınları. |
Ritzer, G. (2015). Introduction to Sociology. London: Sage Publication. |
Konularla ilgili internet makaleleri |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
5 | |||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
4 | |||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
4 | |||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
2 | |||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
4 | |||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
0 | |||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
2 | |||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
2 | |||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
4 | |||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 102 |
Total Workload of the Course Unit | 102 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |