TR EN

SUSTAINABLE TOURISM PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TUR422 SUSTAINABLE TOURISM 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Seçmeli
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. KAMİL KAYA
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Sürdürülebilir kalkınmanın ortaya çıkışı ve turizme yansımasının incelenmesi ve turizm sektöründe uygulanan sürdürülebilir ürün-hizmet politikalarının aktarılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilir turizm kavramı, ilkeler ve uygulamalar konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir turizm kavramlarının tanımını yapar.
Sürdürülebilir turizm uygulamalarını bölge ve işletme bazında açıklar.
Sürdürülebilir turistik ürün ve hizmetleri açıklar.
Sürdürülebilirlik ile turizm arasında ilişki kurar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür taraması, sunum Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Gelişme Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
2 Literatür taraması, sunum Sürdürülebilir Turizmin Tanımı, Amacı ve İlkeleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
3 Literatür taraması, sunum Sürdürülebilir Turizmde Başarı Koşulları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
4 Literatür taraması, sunum Sürdürülebilir Turizm İhtiyacını Doğuran Nedenler Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
5 Literatür taraması, sunum Sürdürülebilir Turizm Pazarı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
6 Literatür taraması, sunum Sürdürülebilir Turizmde Pazarlama Yaklaşımı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
7 Literatür taraması, sunum Sürdürülebilir Turistik Ürün/Hizmet Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, sunum Sürdürülebilir Turizm Gelişim İçin Planlama Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
10 Literatür taraması, sunum Konaklama Endüstrisinde Sürdürülebilir Turizm Uygulamaları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
11 Literatür taraması, sunum Küreselleşme sürecinde sürdürülebilir turizm Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
12 Literatür taraması, sunum IH&RA, IHEI ve Sertifikasyon Programları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
13 Literatür taraması, sunum Dünyadan Ve Türkiyeden Sürdürülebilir Turizm Projesi Örnekleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
14 Literatür taraması, sunum Türkiyede Sürdürülebilir Turizm Politikaları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
15 Literatür taraması, sunum Konaklama Endüstrisinde Sürdürülebilir Turizm Uygulamaları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kozak, M. (2013) Sürdürülebilir Turizm, Kavramlar, Uygulamalar, Detay Yayıncılık, Ankara
Nakıboğlu, G. (2017) Sürdürülebilirlik İçin Yeşil Tedarik Zincirlerine Bütünsel Yaklaşım, Detay Yayıncılık, Ankara
Koçak, N. (2016) Sürdürülebilir Turizm Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara
Çeken, H. (2016) Sürdürülebilir Turizm Temel Kavramlar ve İlkeler, Detay Yayıncılık, Ankara

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 4 40
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0