TR EN

TRAINING PLANNING/ PERIODIZING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ANY410 TRAINING PLANNING/ PERIODIZING 8 4 4 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, Bireysel ve takım sporlarına özgü antrenman planı hazırlamaya yönelik bilgi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; performans kavramları,Uzun süreli sporcu eğitiminin planlanması,Yıllık Antrenman Planlaması,Farklı yaş grupları için yıllık antrenman planlanması,Mezo döngü ve mikro döngülerin planlanması,Birim antrenmanın planlanması ve uygulanması,Planlama açısından fazla tamlama (süper kompenzasyon), yüklenme-dinlenme ilişkisi, kuvvet antrenmanı dönemlemesi, dayanıklılık antrenmanı dönemlemesi, sürat antrenmanı dönemlemesi,Form antrenmanlarının planlanması ve uygulaması, bireysel ve takım sporlarında planlama konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Antrenman planlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar.
Sporcunun uzun süreli eğitim sürecinin planlanmasının önemini açıklar.
Antrenman planlamasında yüklenme ve toparlanma ilişkisini tartışır.
Motorik özellikleri geliştirici antrenman yöntemlerini uygular.
Bireysel ve takım sporlarında uygulanan antrenman planlarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir.
Bireysel ve takım sporlarına özgü antrenman planı hazırlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin Amacı ve İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Antrenman planlaması ve Performans kavramları ile ilgili Tanımlar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Literatür taraması Uzun süreli sporcu eğitiminin planlanması (Model çalışması) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Konuyla ilgili makale okuma İki, dört, altı vb. yıllık planlama Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi
4 Konuyla ilgili makale okuma Yıllık Antrenman Planlaması (Planlamaya esas ön koşullar) Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yıllık Antrenman dönemlerinin planlanması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve gösteri yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Farklı yaş grupları için yıllık antrenman planlanması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve gösteri yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Mezo döngü ve mikro döngülerin planlanması (Aylık, haftalık) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve gösteri yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Birim antrenmanın planlanması ve uygulanması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve gösteri yöntemi
10 Konuyla ilgili makale okuma Planlama açısından fazla tamlama (süper kompenzasyon), yüklenme-dinlenme ilişkisi. Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi
11 Görsel ve yazılı kaynak tarama ve örnek antrenman programı inceleme Kuvvet antrenmanı dönemlemesi Anlatım, soru cevap, tartışma, gösterip yaptırma yöntemi
12 Görsel ve yazılı kaynak tarama ve örnek antrenman programı inceleme Dayanıklılık antrenmanı dönemlemesi Anlatım, soru cevap, tartışma, gösterip yaptırma yöntemi
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama ve örnek antrenman programı inceleme Sürat antrenmanı dönemlemesi Anlatım, soru cevap, tartışma, gösterip yaptırma yöntemi
14 Literatür tarama ve sunum hazırlama Form antrenmanlarının planlanması ve uygulaması Anlatım, soru cevap, tartışma, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Literatür tarama ve sunum hazırlama Takım ve bireysel sporlarda planlama örnekleri, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap, tartışma, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics, USA
Dündar, U. (2013). Antrenman Teorisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Günay, E., Şıktar, E., Şıktar, E. (2018). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara
Açıkada, C. (2018). Antrenman Bilimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 2 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0