TR EN

PUBLIC RELATIONS IN SPORTS MANAGEMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYY337 PUBLIC RELATIONS IN SPORTS MANAGEMENT 5 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere spor yönetiminde halkla ilişkiler kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; halkla ilişkilerin tanımı, tarihi süreç içerisindeki gelişimi, halkla ilişkilerle ilgili kavramlar, spor yönetimi alanındaki halkla ilişkilerin temel ilkeleri, fonksiyonları, uygulamaları, sorumlulukları, kişisel ilişkiler, medya ile ilişkiler ve organizasyonlar konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Halkla ilişkilerle ilgili tarihsel süreci özetler.
Halkla ilişkiler ve ilgili kavramların anlamlarını ayırt eder.
Spor Yönetimindeki Halkla ilişkilerle ilgili kuramları tartışır ve bu kavramlar üzerinden örnekler verir.
Spor Yönetiminde Halkla ilişkiler uygulama aşamalarını listeler.
Spor İşletmelerinin hedef kitleleri ile iyi iletişim kurabilmeleri için uygun mesaj stratejileri kullanır ve doğru mecraları belirler.
Spor işletmelerinin halkla ilişkiler uygulamaları kapsamında, kurumsal itibar ve marka yönetimi ile ilgili örnek projeler oluşturur.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin amacı, iletişim kavramına giriş ve Halkla İlişkilerin tanımı ve özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Konu ile ilgili makale okuma Spor Yönetiminde halkla İlişkiler kavramı, genel iletişim modeli ve hedef kitle Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Köşe yazısı okuma ve özeti Spor Yönetiminde halkla ilişkilerde iletişim araçları. Basın bülteni ve haber bülteni yazımı özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Konu ile video izleme Spor Yönetiminde halkla ilişkiler kampanyasının hazırlık aşamaları konusunda bilgilendirme. Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Konu ile ilgili kampanya araştırmaları Sporda panel, seminer, sempozyum, kongre ve organizasyon çeşitlerine hazırlık Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Konu ile ilgili makale okuma Spor Yönetiminde halkla ilişkiler kurumsal iletişim ve yeni medya uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Konu ile ilgili makale okuma Spor Yönetiminde halkla ilişkiler, itibar yönetimi ve kurumsal imaj çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili video izleme Sporda Halkla İlişkiler ve reklamcılık Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Konu ile ilgili örnek vaka bulma Spor yönetiminde kriz yönetimi ve örnek çalışmalar Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Konu ile ilgili makale okuma Sporda halkla ilişkiler ve sponsorluk uygulamaları ve örnek çalışmalar Anlatım, soru-cevap, tartışma örnek olay analizi, grup çalışmaları,
12 Konu ile ilgili makale okuma Spor işletmelerindeki halkla ilişkiler uzmanında bulunması gereken özellikler Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Konu ile ilgili makale okuma Sporda halkla ilişkilerde fuar ve festival uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Konu ile ilgili makale okuma Spor organizasyonlarında etkinlik yönetimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Konu ile ilgili makale okuma Spor sektörüne halkla ilişkiler kampanyası hazırlama Anlatım, soru-cevap, tartışma örnek olay analizi, grup çalışmaları,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Asna, A. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, İstanbul: Pozitif Yayınları
Bülbül, A. R. (2004). Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Yıldırım, A. (2008). Sporda Halkla İlişkiler. Umuttepe Yayınları
Peltekoğlu, Balta, F. (2009). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Total Workload of the Course Unit 125
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0