Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EGY210 | SPOR PEDAGOJİSİ | 4 | 2 | 2 | 2 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Spor Eğitimi'nin amaçları doğrultusunda öğrenmede kuram, yöntem ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Contents of the Course Unit: | Öğretim ve öğrenimin temel kavram ve ilkeleri - Öğretim programları (içeriğin seçimi, düzenlenmesi, kullanılacak yöntemler pekiştirme, geri bildirim, düzenleme, beceri öğrenmenin işlenmesi aşamaları, değerlendirme) - Öğretim Yaklaşımı (giriş, buluş ve araştırma yoluyla öğretim) araştırma) - Öğretim Yöntem ve teknikleri Planlama-Öğrenme etkinliği (etkinlik örnekleri) - Koçluk sorumlulukları ve yeterlilikleri |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisini açıklayabilir |
Öğretimde planlı çalışmanın önemini kavrayabilir. |
Öğrenme ve öğretme ilkelerini hatırlayabilir. |
Belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini hatırlayabilir. |
Okulöncesi eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama | Dönem ders içeriğinin genel tanımı ve amaçları | Anlatım |
2 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Temel konseptler | Anlatım |
3 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Eğitim programlarının eğitim durumu | Anlatım |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Öğretme becerileri (taksonomiler) | Anlatım |
5 | Literatür Tarama | Temel Öğretme ve Öğrenme Stratejileri (Keşif ve Analiz) | Anlatım, Tartışma |
6 | Web Tabanlı Araştırma | Öğretme Tarzları Yelpazesi (AE) | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Öğretme Tarzları Yelpazesi (FK) | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | AE Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | AE Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | FK Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | FK Yöntemleri Uygulamaları | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Test Koşulu (gözlem, görüşmeler, çalışma sayfaları vb.). | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
14 | Literatür Tarama | Antrenörün sorumlulukları ve yeterlilikleri | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
15 | Literatür Tarama | Antrenörün sorumlulukları ve yeterlilikleri | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Mosston, M., Ashworth, S. (2008). Beden Eğitimi Öğretimi. İlk Çevrimiçi Baskı |
Zırh, K. (2011). Spor Pedagojisi: Öğretim ve Koçluğa Giriş. Pearson Eğitim Limited. Londra. |
Senemoğlu, N., Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 48 |
Total Workload of the Course Unit | 48 | ||
Workload (h) / 25.5 | 1,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 2,0 |