Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EEY301 | PSYCHOMOTOR DEVELOPMENT IN DISABLED PEOPLE | 5 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Engellilerde psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramlar, kurallar ve terminolojiyi anlama; büyüme ve engellilerde psikomotor gelişim evrelerini; psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamaya aktarabilme anlayabilme; temel lokomotor, manipulatif ve dengeleme becerilerini doğru gözlemleyebilme. |
Contents of the Course Unit: | Motor becerilerin gelişimsel yapısı, yaş ve engel seviyelerine göre motor becerilerde meydana gelen yapısal değişimleri kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Engellilerde psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramları bilir. Engellilerde psikomotor gelişim evrelerini açıklar. Engellilerde psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamada kullanır. Mesleki uygulamalarında engellilerde psikomotor gelişimi desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Dersin genel tanımı, önemi, yarıyıl içindeki konu dağılımı hakkında genel bilgi. Engellilerde Psikomotor Gelişim ve Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Hareket beceri sınıflandırması | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Gelişim Kuram ve kuramcıları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Motor Gelişim Modelleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Doğum öncesinde ve doğum sonrasında büyüme ve gelişme | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Engellilerde Psikomotor Gelişimi etkileyen faktörler | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve makale okuma | Engellilerde Psikomotor Gelişim Dönemleri (Refleksif ve ilkel hareketler dönemi) | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Engellilerde Psikomotor Gelişim Dönemleri (Temel ve Spor ile ilişkili hareketler dönemi) | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
10 | Literatür tarama | Fiziksel ve Motor Uygunluk Yetileri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
11 | Literatür tarama | Algısal Motor Gelişim | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
12 | Literatür tarama | Temel Motor Becerilerin Basamakları ve Gözlemleme Planları | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
13 | Literatür tarama | Engellilerde Motor Gelişim ve Benlik Karamı | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
14 | Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma | Engellilerde Psikomotor Gelişimin Değerlendirilmesi | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
15 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Grup Projelerinin Sunulması | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Aral, N., Kandır, A. ve Yaşar, M.C. 2000c. Okul öncesi eğitim 1. Baskı. Ya-Pa Yayın ve Pazarlama San. Ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset, 159 s. , İstanbul. |
Atay, M. (2005). Çocukluk döneminde gelişim. Kök Yayıncılık, Ankara. |
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 75 |
Total Workload of the Course Unit | 75 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |