TR EN

EXERCISE AND SPORTS FOR HEARING AND SPEECH IMPAIRED PEOPLE PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
EEY305 EXERCISE AND SPORTS FOR HEARING AND SPEECH IMPAIRED PEOPLE 5 3 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. TANER ATASOY
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilere; İşitme ve konuşma engeli olan bireylerim motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, işitme ve konuşma engeli olan bireylerin özellikleri, işitme ve konuşma engelinin nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları, işitme ve konuşma engeli olan bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi, işitme ve konuşma engeli olan bireylere yönelik öğretim yöntemleri, işitme ve konuşma engeli olan bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları, işitme ve konuşma engelinin tanı, yoğun ve sürekli eğitim, işitme ve konuşma engeli olan çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar, işitme ve konuşma engelinin bireylerin motor gelişimleri üzerine etkisi, işitme ve konuşma engelinin çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri, işitme ve konuşma engeli olan bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular, işitme ve konuşma engeli olan bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması, işitme ve konuşma engelli bireyler için fiziksel uygunluk programları, sınava hazırlık çalışması ve geri bildirim konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İşitme ve konuşma engeli bireylerin egzersiz ve spora ilişkin temel kavramları tanımlar.
İşitme ve konuşma engeli bireylerin eğitiminde egzersiz sporun önemini açıklar.
Dünyada ve Türkiye’de İşitme ve konuşma engeli bireyler için düzenlenen spor organizasyonlarını açıklar.
İşitme ve konuşma engelli çocuklarının gelişiminde kullanılan duyusal bütünleme tekniklerini uygular.
İşitme ve konuşma engelli bireylerin motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İşitme ve konuşma engeli olan bireylerin özellikleri, Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İşitme ve konuşma engelinin nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları Anlatım ve soru cevap yöntemi
4 Literatür taraması ve sunum hazırlama İşitme ve konuşma engeli olan bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi Anlatım ve soru cevap yöntemi
5 Literatür taraması ve sunum hazırlama İşitme ve konuşma engeli olan bireylere yönelik öğretim yöntemleri Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
6 Literatür taraması ve sunum hazırlama İşitme ve konuşma engeli olan bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
7 Literatür taraması ve sunum hazırlama İşitme ve konuşma engelinin tanı, yoğun ve sürekli eğitim Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması ve sunum hazırlama İşitme ve konuşma engeli olan çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
10 Literatür taraması İşitme ve konuşma engelinin bireylerin motor gelişimleri üzerine etkisi Anlatım ve soru cevap yöntemi
11 Literatür taraması İşitme ve konuşma engelinin çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
12 Görsel ve yazılı kaynak tarama İşitme ve konuşma engeli olan bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular Anlatım ve soru cevap yöntemi
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama İşitme ve konuşma engeli olan bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması Anlatım ve soru cevap yöntemi
14 Görsel ve yazılı kaynak tarama İşitme ve konuşma engelli bireyler için fiziksel uygunluk programları Anlatım ve soru cevap yöntemi
15 Görsel ve yazılı kaynak tarama Sınava hazırlık çalışması ve geri bildirim Anlatım ve soru cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara.
Özer, S.D. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul.
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 2 6
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 9 2 18
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 101
Total Workload of the Course Unit 101
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0