Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
GIR402E |
ENTREPRENEURSHIP |
7 |
4 |
3 |
3 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
İngilizce |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu dersin amacı, üst düzey yönetici ve girişimci olma hedefindeki öğrencilerin küçük işletme kurma ve yönetme konularında ihtiyaç duyacakları temel bilgilerle donatılmalarıdır. |
Contents of the Course Unit: |
Bu dersin içeriğini, girişimcilik kavramı ve ortaya çıkışı, küçük işletme çeşitleri, küçük işletmelerde yönetim, üretim, pazarlama ve finansman; küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Girişimcilik özelliklerini kazanarak girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır. |
Başarılı girişimcilik öykülerindeki özellikleri değerlendirerek girişimcilik özelliklerini geliştirir. |
Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. |
İnovasyonu ve yenilikleri kavrar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Girişimcilik kavramı, tarihsel gelişimi, girişimcilik süreci, girişimcilik özellikleri |
Girişimcilik kavramı, tarihsel gelişimi |
Ders Kitabı |
2 |
Makale okuma ve sunum |
Girişimcilikte yaratıcılık ve yenilikçilik |
Ders Kitabı |
3 |
Makale okuma ve sunum |
İş kurma süreci |
Ders Kitabı |
4 |
Makale okuma ve sunum |
İş modeli kavramı, türleri ve oluşturulması |
Ders Kitabı |
5 |
Makale okuma ve sunum |
İş stratejilerinin oluşturulması |
Ders Kitabı |
6 |
Makale okuma ve sunum |
İş planı kavramı ve iş planlarının hazırlanması |
Ders Kitabı |
7 |
Makale okuma ve sunum |
İş planının bölümleri: Ürün /hizmet ve stratejiler |
Ders Kitabı |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Makale okuma ve sunum |
İş planının bölümleri:Pazarlama planı ve stratejileri |
Ders Kitabı |
10 |
Makale okuma ve sunum |
İş planının bölümleri:Finansal plan ve üretim planı |
Ders Kitabı |
11 |
Makale okuma ve sunum |
İş planının bölümleri: Üretim planı |
Ders Kitabı |
12 |
Makale okuma ve sunum |
İş planının bölümleri: Yönetim planı |
Ders Kitabı |
13 |
Makale okuma ve sunum |
Ülkemizde girişimciliğe destek veren kuruluşlar ve Destek Koşulları |
Ders Kitabı |
14 |
Makale okuma ve sunum |
Proje sunumu |
Ders Kitabı |
15 |
Grup çalışması |
Proje sunumu |
Grup çalışması |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Course notes |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of electrical and electronics science and relates them to the groundwork of electrical and electronics science.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from electrical and electronics sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate model related to electrical and electronics under reasonable constraints.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Designs a model related to electrical and electronics with modern techniques.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of electrical and electronics engineering science applications and develops appropriate solutions.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Identifies, models and solveselectrical and electronics engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Determines and uses the necessary electrical and electronics engineering technologies in an efficient way for engineering applications.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitors the developments in the field of electrical and electronics engineering technologies by means of books, internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of electrical and electronics engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
|
|
|
|
4 |
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
1 |
1 |
1 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
4 |
4 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
52 |
0 |
126 |
|
Total Workload of the Course Unit |
126 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
4,9 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|