TR EN

INTRODUCTION TO CIVIL ENGINEERING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
INS107 INTRODUCTION TO CIVIL ENGINEERING 1 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Instructor(s) of the Course Unit Prof.Dr. MUSTAFA KARAŞAHİN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: İnşaat Mühendisliği temellerinin ve etik değerlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: İnşaat mühendisliğinin tarihçesi, inşaat mühendisliğine giriş, yapı elemanları ve idealleştirmesi, yapı malzemelerine giriş, tasarım, geoteknik mühendisliğine giriş, ulaştırma mühendisliğine giriş, su kaynakları mühendisliğine giriş gibi genel inşaat mühendisliği konularını içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İnşaat mühendisliğinin temellerini, tasarım esaslarını, kullanılan malzemeleri, taşıyıcı sistemleri, yapuı elemanlarını tanımlayabilme
İnşaat mühendisliği bilim dallarını ve problemlerini kavrayabilme
Mühendislik etik kurallarını öğrenebilme

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Araştırması İnşaat mühendisliğinin tarihçesi Anlatım
2 Literatür Araştırması İnşaat Mühendisliğine giriş Anlatım
3 Literatür Araştırması Yapı elemanları Anlatım
4 Literatür Araştırması Yapı idealleştirmesi Anlatım
5 Literatür Araştırması İnşaat Mühendisliğinde tasarım Anlatım
6 Literatür Araştırması Yapı malzemelerine giriş Anlatım
7 Literatür Araştırması Göçme tipleri Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması Geoteknik mühendisliğine giriş Anlatım
10 Literatür Araştırması Ulaştırma mühendisliğine giriş Anlatım
11 Literatür Araştırması Su kaynakları mühendisliğine giriş Anlatım
12 Literatür Araştırması İnşaat Mühendisliğinde Etik Anlatım
13 Literatür Araştırması İnşaat Mühendisliğinde Etik Anlatım
14 Literatür Araştırması Sürdürülebilirlik Anlatım
15 - - Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Mount, E., Professional Ethics in Context: Institutions, Images and Empathy, Westminster/John Knox Press, Louisville, KY, 1990, 176 pp.
ASCE’s Web page on ethics, (www.asce.org/ethics)
Yüceer, N., İnşaat Mühendisliğine Giriş, İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayını,
Narayanan, M.S. and Beeby, A.W., Introduction to design for civil engineers, Spon Press, 2001

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
Ara Sınav (Vize) 1 30
Ödev Değerlendirme 1 10
Kısa Sınav 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 4 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
1

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
1

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 6 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 76
Total Workload of the Course Unit 76
Workload (h) / 25.5 3
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0