Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
INS216 |
STRUCTURAL ANALYSIS II |
4 |
4 |
3 |
5 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Instructor(s) of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi AYLİN ECE KAYABEKİR |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
İzostatik ve hiperstatik sistemlerde yer değiştirmelerin ve hiperstatik sistemlerde kuvvet ve yer değiştirme yöntemleri ile iç kuvvetlerinin hesaplayabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Çubuklarda şekil değiştirmeler, enerji yöntemleri, kesitlerin yer değiştirme ve dönmelerinin enerji yöntemleri ile hesabı, hiperstatik sistemlerin hesap yöntemleri, kuvvet yöntemi, hiperstatik sistemlerde yer değiştirmelerin hesabı, yer değiştirme yöntemi, cross–moment dağıtma yöntemi, tesir çizgileri ve elverişsiz yükleme konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
İzostatik sistemlerde yer değiştirmeleri ve dönmeleri enerji yöntemlerini kullanarak hesaplayabilme |
Hiperstatik sistemlerde yer değiştirmeleri hesaplayabilme |
Hiperstatik sistemlerde kuvvet yöntemini veya moment dağıtım yöntemini kullanarak kesit tesirlerini belirleyebilme |
Hiperstatik sistemlerde tesir çizgileri yardımıyla en elverişsiz kesit tesirlerini ve mesnet tepkilerini verecek yük düzenlemelerini belirleyebilme |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Literatür Araştırması |
Çubuklarda Şekil Değiştirmeler |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Enerji Teoremleri, Şekil Değiştirme İşi, Betti-Karşıtlık Teoremi, Maxwel Teoremi |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Kesitlerin Yer Değiştirme ve Dönmelerinin Enerji Yöntemleri ile Hesabı, Virtüel İş Denklemi, Castigliano Teoremi |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
İzostatik Sistemlerde Dönme ve Yer Değiştirmelerin Hesabı |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Hiperstatik Sistemlerin Hesap Metotları, Hiperstatiklik derecesi ve Serbestlik Dereceleri |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Kuvvet Yönteminin Tanımı, İzostatik Esas Sistem, Hiperstatik Bilinmeyenler, Sıfır Yüklemesi, Birim Yüklemeler, Süreklilik Denklemleri, Süperpozisyon Denklemleri |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Süreklilik Denklemlerinin Çözümü, Hesapların Kontrolü, Çözüm kolaylıkları, Simetrik Sistemler |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Hiperstatik sistemlerde Yer Değiştirmelerin Hesabı, Redüksiyon Yöntemi |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Kuvvet Yönteminin Sürekli Kirişlere Uygulanması, Clapeyron Denklemleri, Sürekli Kirişlerde Sabit Noktalar Yöntemi |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Yer Değiştirme Yöntemi, Düğüm Noktaları Sabit Sistemlerde Açı Yöntemi |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Düğüm Noktaları Hareketli Sistemlerde Açı Yöntemi |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Düğüm noktaları sabit sistemlerde Cross-Moment Dağıtım Yöntemi |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Tesir Çizgileri ve Elverişsiz Yüklemeler |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Tesir Çizgileri ve Elverişsiz Yüklemeler |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Ekiz,İ., Yapı Statiği II - Yapı Sistemlerinde Yer Değiştirmelerin
ve Hiperstatik Sistemlerin Hesap Yöntemleri, Birsen Yayınevi,
İstanbul 2008. |
Çakıroğlu, A., Çetmeli, E., Yapı Statiği Cilt 1 ve 2. |
Göğüş, İ.,Yapı Statiği. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Examination Method |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
30 |
|
|
Ödev Değerlendirme |
1 |
10 |
|
|
Kısa Sınav |
1 |
10 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
|
TOPLAM |
4 |
100 |
|
|
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
1 |
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
133 |
|
Total Workload of the Course Unit |
133 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5,2 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|