TR EN

MATHEMATICS I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MAT105 MATHEMATICS I 1 5 4 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BAHADIR KOPÇASIZ-Dr.Öğr.Üyesi FERHAT KÜRÜZ-Dr.Öğr.Üyesi ŞEYMA ÇETİN-Dr.Öğr.Üyesi TARIK ARABACI
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilere, reel fonksiyonlar,trigonometrik ve üstel fonksiyonlar,limit ve türev kavramları ve çözümlemeleri,belirsiz ve belirli integral çözüm ve uygulamalarını yapabilmesini öğretmektir.
Contents of the Course Unit: Reel Fonksiyonlar,Trigonometrik ve Üstel Fonksiyonlar,Limitler ve Türevlerin Tanım ve Uygulamaları, Belirli ve Belirsiz İntegraller Çözüm ve Uygulamaları.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Fonksiyonları, çeşitlerini tanımlar, özelliklerini açıklar.
Limit ve sürekliliği bilir, çözümlemelerini yapar.
Türevi çeşitli teknik problemlerin çözümünde kullanabilir.
Belirsiz integral ilgili problem çözümlerini yapabilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders kaynaklarının hazırlığı Tanışma, dersin genel çerçevesi, işleniş yöntemleri hakkında bilgilendirme,Kümeler, Sayı kavramı (reel, rasyonel…), Sıralama, Aralıklar, 1. ve 2. Derece Eşitsizlikler, Fonksiyon, Fonksiyon Grafikleri Anlatım Öneri
2 Anlatım planını,konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. Polinom Fonksiyonları, Rasyonel Fonk., Tam değer Fonk., İşaret Fonk., Fonksiyonların Bileşkesi, Ters Fonksiyon Kavramı,Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Trigonometrik ve Ters Trigonometrik Fonksiyonlar Anlatım Tartışma
3 Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama Limit (Bir Fonksiyonun Limiti ve Limit Kuralları, Sandviç (Sıkıştırma) Teoremi, Limitin Kesin Tanımı, Tek Taraflı Limitler, Sonsuz Limitler) Socrates yöntemi Anlatım
4 Ders notları verilmesi için hazırlık Süreklilik (Bir noktada süreklilik, Sürekli Fonksiyonlar, Ara Değer Teoremi, Süreksizlik Çeşitleri), Sonsuzluğu İçeren Limitler Anlatım Tartışma
5 Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama Türevin cebirsel ve geometrik anlamları, türev alma kuralları, Zincir Kuralı Socrates yöntemi Anlatım
6 Konuyla ilgili problem ve çözümlerini hazırlama. Trigonometrik fonksiyonların türevleri, Üstel fonksiyonların türevleri, Logaritmik fonksiyonların türevleri, Kapalı Fonksiyonlarda Türev Anlatım Tartışma
7 Ders kaynaklarının hazırlığı Yüksek Mertebeden Türevler, Türevin Uygulamaları, Önemli Teoremler (Rolle Teoremi, Ortalama Değer Teoremi, Yerel Ekstremumlar için Birinci Türev Testi, Konkavlık, Konkavlık için İkinci Türev Testi, Büküm Noktaları, Yerel Ekstremum için İkinci Türev Testi) Socrates yöntemi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Ders notları verimesi için hazırlık Grafik Çizimi, L'Hospital Kuralı Anlatım Tartışma
10 Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama İntegral tanımı, formülleri, integrasyon yöntemler Socrates yöntemi Anlatım
11 Anlatım planını,konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. Değişken değiştirme yöntemi ve Kısmi integrasyon Anlatım Tartışma
12 Ders notları verilmesi için hazırlık Basit kesirlere ayırma yöntemi ile integral alma uygulamaları Socrates yöntemi Anlatım
13 Konuyla ilişkin problem ve çözümlerini hazırlama. Riemann toplamlar, Sigma (Toplam sembolü) özellikleri, Belirli integral için temel teorem Karşılıklı etkileşim ve tartışma
14 Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama GENEL TEKRAR Anlatım Tartışma
15 - FİNAL -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

George Thomas Thomas; Maurice D. Weir; Joel R. Hass. Thomas' Calculus
Temel ve Genel Matematik, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Mustafa Balcı, Ankara, 1996.
Yüksek Matematik Problemleri, A. Karadeniz, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2003.
Diferansiyel ve İntegral Hesap, W. A. Granville, P. F. Smith, W. R. Longley.Çeviren: Naci İskender, İstanbul, 1954

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gain sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes and evaluates existing application areas in the field of Industrial Engineering and develops applications for their solutions.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes a system, the components of that system, the process of that system, and designs the system by examining it in line with realistic constraints and goals.
3
2
Gains the ability to model and solve engineering problems.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the problems that may be encountered in the field of industrial engineering and acquires the ability to choose and apply the appropriate method to be used in problem solving.
3
2
Selects and uses technical tools necessary for industrial engineering applications; uses information technologies effectively.
3
3
Designs experiments, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results to examine problems in the field of industrial engineering.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains the ability to work effectively within a team.
1
2
Works effectively individually and takes responsibility.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Accesses the necessary information for a determined problem and searches for resources for this purpose.
3
2
Has the ability to follow all developments in the field of industrial engineering and constantly renew itself.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains oral and written communication skills and speaks at least one foreign language.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has awareness of professional and ethical responsibility.
2
2
Has knowledge about the universal and social effects of industrial engineering applications and reaches solutions by being aware of the importance of an innovative approach in solving engineering problems.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 2 8
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 2 4
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 35 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 153
Total Workload of the Course Unit 153
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0