Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GRF256 | GÖRSEL TASARIM UYGULAMALARI | 4 | 4 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Grafik tasarım alanında afiş, broşür, kitap kapağı, logo, kartvizit, kurumsal kimlik, takvim, web arayüzü gibi kurumsal çalışmalar üreterek sektöre uygun, özgün çalışmalar üretiminin sağlanması. |
Contents of the Course Unit: | Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programlarını kullanarak grafik tasarım ürünleri üretimi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
*Grafik tasarım programlarının detaylarını tanır. * Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünleri üretir. *Aldığı brife dayanarak proje konsepti oluşturur. *Reklam ve tanıtım amaçlı basılı mecraları baskı öncesi ve sonrasına hazırlar. *Renk bilgisini etkin kullanır. *Baskı materyallerini seçer. *Verilen ölçülere göre baskı numunesi alır. *Basılı grafik tasarım ürünlerini maket haline getirir. *Mesleğin etik değerlerini gözeterek tasarım yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Tanışma. Briflerin verilmesi ve brifler doğrultusunda yapılmış işlerin araştırılması. Örnek sitelerden ve çalışmalardan sunumlar. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
2 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Brif doğrultusunda reklam konseptine uygun bulunan isimler konusunda beyin fırtınası | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
3 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Reklam kampanyasına uygun logo eskiz çalışmaları. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
4 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Logo çalışmalarının onaylanması. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
5 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Zarf, dosya, kartvizit tasarımı ve tipografi anlatımı. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
6 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Kurumsal kimlik çalışması ve sunum teknikleri. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
7 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Kolaj çalışması mantığının anlatımı. Broşür çalışması yapımı. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Manipülasyon çalışmaları uygulamaları. Hazır şablon kullanımları. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
10 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Takvim çalışması. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
11 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Afiş çalışması yapımı. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
12 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Outdoor reklam (bilbord ve totem) çalışmaları yapımı. 3 boyutlu çizim hazırlığı. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
13 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Kurumsal ürünün ambalaj sunumu. Pafta yerleşim anlatımı. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
14 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Hazırlanan paftaların kontrolü. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
15 | Yapılmış çalışmalrın incelenmesi. | Çalışmaların değerlendirilmesi. | Soru, cevap, anlatım ve sunum. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
İletişim ve Grafik Tasarım (Prof. Dr. Emre Becer), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Prof. Dr. Tevfik Fikret Uçar). David a Carter /Logos, Fishel and Gardner/ Logolounge, Print, Behance |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
5 | |||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
4 | |||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
5 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
4 | |||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
3 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
4 | |||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
4 | |||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
3 | |||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
5 | |||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
2 | |||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
2 | |||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
4 | |||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
4 | |||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
3 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
3 | |||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
3 | |||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
5 | |||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
4 | |||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
5 | |||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 4 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |