Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HTP254 | HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI | 4 | 4 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Halkla İlişkiler Uygulamaları dersi, öğrencilerin teorik bilgilerini pratik deneyimlere dönüştürerek halkla ilişkiler kampanyalarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerini öğrenmelerini sağlamayı amaçlar. Bu ders, yaratıcı halkla ilişkiler çözümleri üretme, medya araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve kriz yönetimi gibi konularda yetkinlik kazandırmayı hedefler. |
Contents of the Course Unit: | Halkla İlişkiler Uygulamalarına Giriş, Stratejik Halkla İlişkiler Planlama, Hedef Kitle Analizi, Mesaj Tasarımı ve İletim Stratejileri, Medya İlişkileri Yönetimi, Basın Bülteni Hazırlama Teknikleri, Sosyal Medya Kampanyaları, Kriz İletişimi ve Yönetimi, Etkinlik Yönetimi ve Organizasyon, İç İletişim Stratejileri, Toplumla İlişkiler Uygulamaları, Sponsorluk ve Ortaklık Stratejileri, Halkla İlişkiler Kampanya Değerlendirme Yöntemleri, Uygulamalı Halkla İlişkiler Projesi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Uygulama Yetkinliğini Anlar |
Yaratıcı Çözümler Üretmeyiş Öğrenir |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Araştırma | Halkla İlişkiler Uygulamalarına Giriş | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
2 | Araştırma | Stratejik Halkla İlişkiler Planlama | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
3 | Araştırma | Hedef Kitle Analizi | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
4 | Araştırma | Mesaj Tasarımı ve İletim Stratejileri | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
5 | Araştırma | Medya İlişkileri Yönetimi | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
6 | Araştırma | Basın Bülteni Hazırlama Teknikleri | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
7 | Araştırma | Sosyal Medya Kampanyaları | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Araştırma | Kriz İletişimi ve Yönetimi | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
10 | Araştırma | Etkinlik Yönetimi ve Organizasyon | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
11 | Araştırma | İç İletişim Stratejileri | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
12 | Araştırma | Toplumla İlişkiler Uygulamaları | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
13 | Araştırma | Sponsorluk ve Ortaklık Stratejileri | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
14 | Araştırma | Halkla İlişkiler Kampanya Değerlendirme Yöntemleri | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
15 | Araştırma | Uygulamalı Halkla İlişkiler Projesi | Tartışma, Soru- Cevap, Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Peltekoğlu, F. B. (2021). Halkla ilişkiler nedir?. Beta Yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communication Science explains the basic concepts of public relations and associate them with the theoretical foundation of Communication Sciences.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyloj and statistical issues related to their branches as they have in the theoretical and practical information solutions for public relations use.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes the social requirements and in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
|
5 | |||||
2 |
A specific conceptual model using the methods of modern public relations knows.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Existing applications in the field of Public Relations analyze, evaluate and develop applications for their development.
|
4 | |||||
2 |
PR issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
|
4 | |||||
3 |
PR modern techniques and tools necessary for the application selects and uses effective.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
|
5 | |||||
2 |
May carry out work effectively as an individual.
|
2 | |||||
3 |
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
|
2 | |||||
2 |
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
|
2 | |||||
3 |
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contact management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
|
4 | |||||
2 |
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 5 | 5 | 25 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 27 | 0 | 99 |
Total Workload of the Course Unit | 99 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |