Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SOP111 | INTRODUCTION TO SOCIAL SERVICE | 1 | 3 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı bilim ve meslek olarak sosyal hizmet konusunun tarihsel süreç içinde dünyada ve Türkiyedeki gelişiminin demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramları açısından sosyal hizmetin değerlendirilebilmesi, ayrıca sosyal hizmet kuram ve uygulamasının bilgi, değer, ve beceri, problem çözme süreçleri, etkileşim, uzman, müracaatçı, çevre, müdahale süreçleri, bilgi toplama, sorunun belirlenmesi, değerlendirilmesi, planlama, uygulama ve değerlendirme açısından temellerinin öğrenilmesi ve sosyal hizmet açısından analitik bakış açısının yerleştirilmesidir |
Contents of the Course Unit: | Sosyal hizmetin tanımı, temel kavram ve unsurları. Sosyal hizmet felsefesi, değerleri, etiği, süreç ve yaklaşımları, Dünyada ve Türkiye´de profesyonel sosyal hizmetin tarihsel gelişimi, Profesyonel sosyal hizmetin uygulama alanları ve işlevsel özelliği; sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonları ve mesleki kimliği. İşlenmiş Derslerin Değerlendirilmesi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sosyal hizmetin temel kavramlarını anlatımlarında doğru biçimde kullanır. |
Temel sosyal hizmet uygulamalarını adlandırır. |
Sosyal hizmetlerin ortaya çıkışını ve bir bilim olarak geçtiği aşamaları analiz eder. |
Sosyal hizmetlerin ilk ortaya çıktığı döneme ilişin temel paradigmaları değerlendirir. |
Temel sosyal hizmet teorilerini olayları değerlendirmede kullanır. |
Sosyal hizmet mesleğinin temel uygulama alanlarını tanır. |
Sosyal hizmet mesleğinin temel etik prensiplerine uygun davranır. |
Sosyal hizmet uzmanlarının çalışma alanlarını bilir. |
Sosyal hizmetlerde eğitim aşamalarını bilir ve kariyer planlaması yapar. |
Bilimsel literatürden makale bulur ve okur. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür okuması. | Sosyal Refah ve Sosyal Hizmete İlişkin Kimi Temel Kavramlar, sosyal hizmetin refah sistemi içindeki yeri, sosyal refah ile sosyal hizmet ilişkisi, insani yardım meslek grupları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
2 | Literatür okuması. | Bir Disiplin ve Meslek Olarak Sosyal Hizmet: Bilim, Temel Bilimler, Uygulamalı Bilimler, Sosyal Bilimler, ve Sosyal Hizmet, Sosyal Hizmet Neden Disiplindir | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
3 | Literatür okuması. | Bir Disiplin ve Meslek Olarak Sosyal Hizmet,Meslek tanımı ve Meslek Olmanın Koşulları/Ölçütleri, Sosyal Hizmet Neden Meslektir, Bir Disiplin ve Meslek Olarak Sosyal Hizmet, Meslek tanımı ve Meslek Olmanın Koşulları/Ölçütleri, Sosyal Hizmet Neden Meslektir. | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
4 | Literatür okuması. | Sosyal Hizmetin Temel Unsurları: Bilgi ; Beceri; Değer | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
5 | Literatür okuması. | Sosyal Hizmetin Temel Unsurları: Toplum Onayı ve Mesleki Yetki; Hizmet Kurumu; Müracaatçı | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
6 | Literatür okuması. | Sosyal Hizmetin Temel Unsurları: Sosyal Hizmet Uzmanı; Mesleki Kültür | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
7 | Literatür okuması. | Sosyal Hizmetin Amaç ve Görevleri; Sosyal Hizmetin Ayırt Edici Özellikleri; Sosyal Hizmet Felsefesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuması. | Sosyal Hizmette Uygulama Tarzları:Geleneksel Yaklaşım; Genelci Yaklaşım | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
10 | Literatür okuması. | Sosyal Hizmetin Müdahale Süreci | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
11 | Literatür okuması. | Sosyal Hizmetin Kimi Alt Uzmanlık Alanları:Çocuk ve Gençlerle Sosyal Hizmet, Yaşlılarla Sosyal Hizmet, Ailelerle Sosyal Hizmet | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
12 | Literatür okuması. | Sosyal Hizmetin Kimi Alt Uzmanlık Alanları: Tıbbi Sosyal Hizmet,Psikiyatrik Sosyal Hizmet Engellilerle Sosyal Hizmet, Psikiyatrik Sosyal Hizmet | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
13 | Literatür okuması. | Sosyal Hizmetin Kimi Alt Uzmanlık Alanları: Yoksullarla Sosyal Hizmet, Adli Sosyal Hizmet, Endüstriyerl Sosyal Hizmet | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
14 | Literatür okuması. | Sosyal Hizmetin Kimi Alt Uzmanlık Alanları:Engellilerle Sosyal Hizmet | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
15 | Literatür okuması. | Dersin Genel Değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Buz, S. (2002) "Sosyal Hizmette Etik Kurallar ve Çelişkiler" Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları. Ankara: H.Ü.SHYO Yayını. |
Cılga, İ. (2001) Türkiye'de İnsan ve Toplum Sorunları Karşısında Sosyal Hizmet, İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet.Ankara: H.Ü. SHYO Yayını. |
Cılga, İ. (2004) Bilim ve Meslek Olarak Türkiye'de Sosyal Hizmet. H.Ü.SHYO Yayın No 16. |
Çengelci, E. (1996) Cumhuriyet Türkiye'sinde Sosyal Hizmetlerin Örgütlenmesi. Ankara. |
Dearling, A. (1993) Social Welfare Word Book.London: Longman. |
Garvin, C.D., Tropman, J.E, (1992) Social Work in Contemporary Society, Prentice Hall Inc. New Jersey. |
Hepwort, D.H., Rooney, R.H., Larsen J.A. (2002) Direct Social Work Practice, Theory and Skills, Thomson Learning Inc.USA. |
Johnson, L.C., (1995) Social Work Practice A. Generalist Approach.Massachusets: Needhom Heights. |
Kamerman, S.B. (1973) "Knowledge for Practice: Social Science in Social Work", Shaping the New Social Work, Ed. Alfred J.Kahn, Columbia Uni. Press, New York. |
Karataş, K. (1999) "Sosyal Refah: Kavramsal Boyutu Gelişimi ve Nitelikleri", Yaşam Boyu Sosyal Hizmet, H.Ü. SHYO Yayını, Ankara. |
Kongar, E. (1972) Sosyal Çalışmaya Giriş.Ankara: Sosyal Bilimler Derneği Yayınları. |
Kut, S. (1988) Sosyal Hizmet Mesleği Nitelikleri, Temel Unsurları.Ankara: Müdahale Yöntemleri. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on social work's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
4 | |||||
2 |
He/she has the knowledge to evaluate the nature, source, accuracy, reliability and validity of the information.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about social work.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can use the information technologies about social work and its relevant field.
|
4 | |||||
2 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on social work studies.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on social work, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
4 | |||||
2 |
He/she can find solutions to its field based problems by using scientific datas/evidences.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on social work.
|
4 | |||||
2 |
He/she can have responsibility as an individual and as a team worker in order to solve the encountered and unforeseen problems during the practices of social work.
|
4 | |||||
3 |
He/she can arrange and manage events relevant to the improvement of employees under his/her responsibility, then he/she can evaluate them.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on social work.
|
4 | |||||
2 |
He/she shows that he/she is open to progress and internalized life long learning permanently.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to social work by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
4 | |||||
2 |
He/she can share his/her thoughts about topics relevant to social work with professionals and non-professionals whom he/she cooperates by supporting his/her suggestions about solutions with quantitative and qualitative datas.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about social work's field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
4 | |||||
2 |
As an individual, he/she acts proper to his/her duty, rights and responsibilities relevant to laws, regulations, legislation and ethical rules.
|
4 | |||||
3 |
He/she can be a role model to his/her colleagues and to the society via his/her professional identity.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 132 |
Total Workload of the Course Unit | 132 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |