Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MDP108 | EDUCATION OF AESTHETICS AND ART | 2 | 3 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık, sanat ve estetik duyarlılık ve eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye'de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi anlatılmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Sanat ve Sanatlar, Sanat ve Kültür ilişkisi, Sanat ve Eğitim ilişkisi, Sanat ve Yaratıcılık I., Sanat ve Yaratıcılık II, Sanat Felsefesi, Estetik (Leonardo Da Vinci), Sanat Felsefesi, Estetik (Platon-Aristoteles), Sanat Felsefesi, Estetik (Alexander Gottlieb Baumgarte), Sanat Felsefesi, Estetik (Kant), Sanat ve Estetik Kuramları (Frankfurt Okulu), Sanat ve Estetik Kuramları (Frankfurt Okulu), Sanat ve Estetik Kuramları (Frankfurt Okulu), Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme, Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme, Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bir sanat eserini yorumlar. (Interpreting) (2) |
Sanat ve Estetik konusunda temel kavramları karşılaştırır. (Comparing) (2) |
Estetik bakış açısı ile mimari ve kültürel boyutta örnekler verir. (Exemplifying) (2) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynak tarama | Sanat ve Sanatlar, Sanat ve Kültür ilişkisi | Anlatım |
2 | Kaynak tarama | Sanat ve Eğitim ilişkisi | Anlatım |
3 | Kaynak tarama | Sanat ve Yaratıcılık I | Anlatım |
4 | Kaynak tarama | Sanat ve Yaratıcılık II | Anlatım |
5 | Kaynak tarama | Sanat Felsefesi, Estetik (Leonardo Da Vinci) | Anlatım |
6 | Kaynak tarama | Sanat Felsefesi, Estetik (Platon-Aristoteles) | Anlatım |
7 | Kaynak tarama | Sanat Felsefesi, Estetik (Alexander Gottlieb Baumgarte) | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | Sanat Felsefesi, Estetik (Kant) | Anlatım |
10 | Kaynak tarama | Sanat ve Estetik Kuramları (Frankfurt Okulu) | Anlatım |
11 | Kaynak tarama | Sanat ve Estetik Kuramları (Frankfurt Okulu) | Anlatım |
12 | Kaynak tarama | Sanat ve Estetik Kuramları (Frankfurt Okulu) | Anlatım |
13 | Kaynak tarama | Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme | Anlatım |
14 | Kaynak tarama | Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme | Anlatım |
15 | Kaynak tarama | Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Mülayim, S. (1994). Sanata Giriş. İstanbul:Bilim teknik yayınevi. |
Antmen, A. (2013). 20. yüzyıl batı sanatında akımlar. ikinci baskı. İstnabul:Sel yayıncılık. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With their knowledge of structure construction site and in the office environment applies.
|
5 | |||||
2 |
According to the architectural plan of new or old buildings restored.
|
5 | |||||
3 |
Uses modern techniques for construction applications
|
5 | |||||
4 |
To use traditional techniques with contemporary technologies in decorative and artistic applications in architectural structures.
|
5 | |||||
5 |
Present back saves the day
|
2 | |||||
6 |
Understand the problems and solutions in the application of improved technology.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Understand the problems and solutions in the application of improved technology.
|
5 | |||||
2 |
Conduct experiments, collect data, presents the collected data
|
2 | |||||
3 |
To be done related to the topic of the patterns of design or an existing design in order to implement make a plan,
|
2 | |||||
4 |
Technical drawing and hand skills in the application of uses enabled.
|
0 | |||||
5 |
Develop appropriate solutions to the problems face in the field
|
5 | |||||
6 |
Fault and take the necessary measures to prevent accidents that may arise, the execution of the planned work schedule allows.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Current techniques and tools with additional technical training in the field of technology uses.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By working in the field examine analyse gains the ability to apply
|
5 | |||||
2 |
Painter, sculptor, ceramist, engineers, interior designers and architects as an assistant to, make the discovery of the field of application and takes the necessary measures
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act independently, has the ability to use initiative and creativity
|
5 | |||||
2 |
Work individually or in teams.
|
2 | |||||
3 |
Has the ability to disciplinary and interdisciplinary teamwork.
|
2 | |||||
4 |
Promote technical thinking.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Science, technology and follow the latest developments on contemporary issues
|
0 | |||||
2 |
The uses of information technologies, the required programs for the field uses
|
0 | |||||
3 |
Has the ability to develop themselves by keeping abreast of developments in the aims.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ideas of oral and written, has the ability to communicate in a clear and concise manner.
|
5 | |||||
2 |
Self-study skills and is capable of making independent decision.
|
5 | |||||
3 |
Finding practical solutions to problems and has the ability of making the right decision.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sensitive to the environment and protective of the environment has structure
|
5 | |||||
2 |
Have awareness about the legal consequences of technological applications and professional ethics.
|
0 | |||||
3 |
Has the ability to have awareness of quality issues
|
0 | |||||
4 |
Has the ability to track national and international contemporary issues.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 5 | 1 | 5 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 6 | 1 | 6 |
Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 101 |
Total Workload of the Course Unit | 101 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |