Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MDP112 | TEMEL TASARIM II | 2 | 3 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencinin izleme, gözlem yapma, algılama, eleştirme, fikir üretme, değerlendirme gibi duygu ve duyumlardan başlayarak tüm duygusal ve düşünsel süreçlerini bütünsel bir şekilde çalıştırılması, görsel olarak da çevre ve madde ile ilişki kurmasının sağlanması, öğrencilerin yaratıcı güçlerini ortaya koyarak gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, tasarım ve imgelerini tasarım ilkeleri yoluyla ifade edebilme, geliştirme yetisinin ve soyut düşünme mantığının kazandırmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Tekrar ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması, Uygunluk ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması, Karşıtlık ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması, ödevlerin duyurularak, niteliğinin örneklerle açıklanması, Egemenlik ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması, Koram ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması, Denge ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması, Denge ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması, Denge ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması, Tasarım organizasyonu, Tasarım organizasyonu, Kavram belirlenerek bütünde bakışın kurulduğu serbest uygulama, Kavram belirlenerek bütünde bakışın kurulduğu serbest uygulama, Kavram belirlenerek bütünde bakışın kurulduğu serbest uygulama, Kavram belirlenerek bütünde bakışın kurulduğu serbest uygulamalarla irdelenmektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Eleştirel düşünme becerisiyle yorumlar. (Interpreting) (2) |
Bireyin algı düzeyini ve hayal gücünü örneklendirir. (Exempliying) (2) |
Biçimsel kompozisyon sistemlerini açıklar. (Explaining) (2) |
Soyut düşünceyi somuta aktarma becerisi açıklar. (Explaining) (2) |
Tasarım ilkelerini kompozisyon kurgusu içinde kullanma becerilerini uygular. (Apply) (3) |
Tasarım ilkelerini kompozisyon kurgusu içinde kullanırken düşünebilme, sorgulama, analiz edebilme, ilişki kurabilme, mantıksal çıkarımlarda bulunabilme yeteneklerini karşılaştırır. (Comparing) (2) |
Kompozisyon oluşumunda tasarım ilkelerinin psişik etkilerini örneklendirir. (Exempliying) (2) |
Mimari tasarım ve tüm sanat dalları için geçerli olan kompozisyon ilkeleri ile ilgili yeterlilikler ve bunların mimarlıkla ilgili uygulamalarını karşılaştırır. (Comparing) (2) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynak tarama | Tekrar ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması | Anlatım |
2 | Kaynak tarama | Uygunluk ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması | Anlatım |
3 | Kaynak tarama | Karşıtlık ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması, ödevlerin duyurularak, niteliğinin örneklerle açıklanması | Anlatım |
4 | Kaynak tarama | Egemenlik ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması | Anlatım |
5 | Kaynak tarama | Koram ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması | Anlatım |
6 | Kaynak tarama | Denge ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması | Anlatım |
7 | Kaynak tarama | Denge ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | Denge ilkesinin görsellerle desteklenerek teorik olarak anlatılması ve belirlenen bir kavramla uygulamasının yapılması | Anlatım |
10 | Kaynak tarama | Tasarım organizasyonu | Anlatım |
11 | Kaynak tarama | Tasarım organizasyonu | Anlatım |
12 | Kaynak tarama | Kavram belirlenerek bütünde bakışın kurulduğu serbest uygulama | Anlatım |
13 | Kaynak tarama | Kavram belirlenerek bütünde bakışın kurulduğu serbest uygulama | Anlatım |
14 | Kaynak tarama | Kavram belirlenerek bütünde bakışın kurulduğu serbest uygulama | Anlatım |
15 | Kaynak tarama | Kavram belirlenerek bütünde bakışın kurulduğu serbest uygulama | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Temizsoylu, N. (1988). Desen(nitelikler). İstanbul:İstanbul yayın. |
Haydar, Ç. (1992). Karakalem resim tekniği. İstanbul:Düşünen adam yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With their knowledge of structure construction site and in the office environment applies.
|
4 | |||||
2 |
According to the architectural plan of new or old buildings restored.
|
5 | |||||
3 |
Uses modern techniques for construction applications
|
4 | |||||
4 |
To use traditional techniques with contemporary technologies in decorative and artistic applications in architectural structures.
|
4 | |||||
5 |
Present back saves the day
|
5 | |||||
6 |
Understand the problems and solutions in the application of improved technology.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Understand the problems and solutions in the application of improved technology.
|
4 | |||||
2 |
Conduct experiments, collect data, presents the collected data
|
4 | |||||
3 |
To be done related to the topic of the patterns of design or an existing design in order to implement make a plan,
|
3 | |||||
4 |
Technical drawing and hand skills in the application of uses enabled.
|
5 | |||||
5 |
Develop appropriate solutions to the problems face in the field
|
5 | |||||
6 |
Fault and take the necessary measures to prevent accidents that may arise, the execution of the planned work schedule allows.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Current techniques and tools with additional technical training in the field of technology uses.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By working in the field examine analyse gains the ability to apply
|
3 | |||||
2 |
Painter, sculptor, ceramist, engineers, interior designers and architects as an assistant to, make the discovery of the field of application and takes the necessary measures
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act independently, has the ability to use initiative and creativity
|
4 | |||||
2 |
Work individually or in teams.
|
3 | |||||
3 |
Has the ability to disciplinary and interdisciplinary teamwork.
|
5 | |||||
4 |
Promote technical thinking.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Science, technology and follow the latest developments on contemporary issues
|
5 | |||||
2 |
The uses of information technologies, the required programs for the field uses
|
4 | |||||
3 |
Has the ability to develop themselves by keeping abreast of developments in the aims.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ideas of oral and written, has the ability to communicate in a clear and concise manner.
|
5 | |||||
2 |
Self-study skills and is capable of making independent decision.
|
5 | |||||
3 |
Finding practical solutions to problems and has the ability of making the right decision.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sensitive to the environment and protective of the environment has structure
|
4 | |||||
2 |
Have awareness about the legal consequences of technological applications and professional ethics.
|
3 | |||||
3 |
Has the ability to have awareness of quality issues
|
4 | |||||
4 |
Has the ability to track national and international contemporary issues.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 3 | 6 | 18 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 3 | 36 |
Yerinde Uygulama | 2 | 3 | 6 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 124 |
Total Workload of the Course Unit | 124 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |