TR EN

YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYP155 YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ 1 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışabilme, sorunları çözümleme yöntemlerini açıklayabilme ve çağdaş yönetim anlayışına ilişkin farklı çalışma konularıyla ilgili elde ettiği verileri yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, Yönetim bilimlerinin gelişimi, Yönetim ve örgüt kavramları, Yönetici ve liderlik tanımları ve özellikleri, Klasik, neoklasik ve modern yönetim teorileri, Çağdaş yönetimde seçme konular; Yönetimin işlevleri: Planlama, Örgütleme, Yürütme, Koordinasyon, Denetim gibi konuları kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Yönetim bilimlerine ilişkin temel kavramları açıklar.
Yönetim biliminin gelişimsel sürecini özetler ve tartışır.
Yönetim sürecinin işlevlerini inceler ve bu işlevleri birbirleri ile ilişkilendirir.
Yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışır ve sorunları çözümleme yöntemlerini açıklar.
Çağdaş yönetim anlayışına ilişkin farklı çalışma konularını inceler ve elde ettiği verileri yorumlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Yönetimin tanımı, anlamı, yönetim düşüncesi ve süreci, tarihsel gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yöneticilik düzeyleri, becerileri, yöneticilik ve liderlik temel kavramları, yetenek, rol ve özellikleri Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi
3 Literatür taraması, örnek olay inceleme Klasik Yönetim Yaklaşımı: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması
4 Literatür taraması, örnek olay inceleme Klasik yönetim yaklaşımı: Yönetim süreçleri, bürokrasi yaklaşımları ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması
5 Literatür taraması, örnek olay inceleme Neoklasik yönetim yaklaşımı: Temelleri ve geliştirilen modeller, örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Modern yönetim yaklaşımları: Sistem yaklaşımı Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Modern yönetim yaklaşımları: Durumsallık yaklaşımı Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yönetim Fonksiyonları: Planlama Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
10 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yönetim Fonksiyonları: Örgütleme ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yönetim Fonksiyonları: Yöneltme ve Koordinasyon ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma grup çalışması
12 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yönetim Fonksiyonları: Denetleme ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması
13 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Bilgi Yönetimi, Marka Yönetimi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
14 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Çatışma Yönetimi, Kriz Yönetimi, Risk Yönetimi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
15 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Farklılık Yönetimi, İtibar Yönetimi, Değişim Yönetimi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tortop, N., İsbir E.G., Aykaç, B., Yayman, H., Özer, M.A. (2017). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Bateman, T.S., Snell S.A., Hill, M. (2017). Yönetim. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Parlak, B. (2016). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri. Beta Basım Yayınları, İstanbul
Yıldız, M.L., Saruhan, S. (2013). Çağdaş Yönetim Bilimi. Beta Basım Yayınları, İstanbul
Özer, M. A. (2011). 21. Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Akbulut, Y. Ankara Üniversitesi ders notları Ankara

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
5
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
5
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
4
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
1
2
To take initiative in Professional practise.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
1
2
To believe in professional development and use it in implementations.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
1
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 11 3 33
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 154
Total Workload of the Course Unit 154
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0