Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SYP155 | YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışabilme, sorunları çözümleme yöntemlerini açıklayabilme ve çağdaş yönetim anlayışına ilişkin farklı çalışma konularıyla ilgili elde ettiği verileri yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, Yönetim bilimlerinin gelişimi, Yönetim ve örgüt kavramları, Yönetici ve liderlik tanımları ve özellikleri, Klasik, neoklasik ve modern yönetim teorileri, Çağdaş yönetimde seçme konular; Yönetimin işlevleri: Planlama, Örgütleme, Yürütme, Koordinasyon, Denetim gibi konuları kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Yönetim bilimlerine ilişkin temel kavramları açıklar. |
Yönetim biliminin gelişimsel sürecini özetler ve tartışır. |
Yönetim sürecinin işlevlerini inceler ve bu işlevleri birbirleri ile ilişkilendirir. |
Yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışır ve sorunları çözümleme yöntemlerini açıklar. |
Çağdaş yönetim anlayışına ilişkin farklı çalışma konularını inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Yönetimin tanımı, anlamı, yönetim düşüncesi ve süreci, tarihsel gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yöneticilik düzeyleri, becerileri, yöneticilik ve liderlik temel kavramları, yetenek, rol ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3 | Literatür taraması, örnek olay inceleme | Klasik Yönetim Yaklaşımı: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi | Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması |
4 | Literatür taraması, örnek olay inceleme | Klasik yönetim yaklaşımı: Yönetim süreçleri, bürokrasi yaklaşımları ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi | Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması |
5 | Literatür taraması, örnek olay inceleme | Neoklasik yönetim yaklaşımı: Temelleri ve geliştirilen modeller, örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi | Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Modern yönetim yaklaşımları: Sistem yaklaşımı | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Modern yönetim yaklaşımları: Durumsallık yaklaşımı | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yönetim Fonksiyonları: Planlama | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması |
10 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Yönetim Fonksiyonları: Örgütleme ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması |
11 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Yönetim Fonksiyonları: Yöneltme ve Koordinasyon ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, soru cevap ve tartışma grup çalışması |
12 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Yönetim Fonksiyonları: Denetleme ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması |
13 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Bilgi Yönetimi, Marka Yönetimi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Çatışma Yönetimi, Kriz Yönetimi, Risk Yönetimi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Farklılık Yönetimi, İtibar Yönetimi, Değişim Yönetimi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Tortop, N., İsbir E.G., Aykaç, B., Yayman, H., Özer, M.A. (2017). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara |
Bateman, T.S., Snell S.A., Hill, M. (2017). Yönetim. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara |
Parlak, B. (2016). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri. Beta Basım Yayınları, İstanbul |
Yıldız, M.L., Saruhan, S. (2013). Çağdaş Yönetim Bilimi. Beta Basım Yayınları, İstanbul |
Özer, M. A. (2011). 21. Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara |
Akbulut, Y. Ankara Üniversitesi ders notları Ankara |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
5 | |||||
2 |
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
|
5 | |||||
3 |
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
|
4 | |||||
4 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
3 | |||||
2 |
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
|
1 | |||||
2 |
To take initiative in Professional practise.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
|
1 | |||||
2 |
To believe in professional development and use it in implementations.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
|
1 | |||||
2 |
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess sports management process and use it.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 11 | 3 | 33 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 154 |
Total Workload of the Course Unit | 154 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |