TR EN

SPOR ORGANİZASYONLARINDA İNSAN KAYNAKLARI PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYP160 SPOR ORGANİZASYONLARINDA İNSAN KAYNAKLARI 2 2 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, spor örgütlerinde insan gücünün verimli kullanılması, iş gören beklentilerinin karşılanması ve sürekli gelişimlerinin sağlanması ile ilgili süreci değerlendirebilme ve insan kaynağını belirlerken uygun seçimleri yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; temel kavramlar, insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi, insan kaynakları yönetimi planlaması ve analiz yöntemleri, personel ihtiyacı çeşitleri, iş gören bulma ve seçme, oryantasyon, eğitim yönetimi ve kariyer geliştirme, performans değerleme, iş değerlemesi ve ücret yönetimi, işçi sağlığı ve iş güvenliği, bürokratik işlemler ve bilgi sistemleri, spor örgütlerinde uygulanan İKY örnekleri konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar ve açıklar.
İnsan kaynakları bölümünün spor örgütü içindeki yerini ve diğer bölümlerle ilişkisini açıklar.
Spor örgütlerindeki iş gerekleri ile iş gören arasındaki personel seçme sürecini düzenleyen uygulamalar arasında ilişki kurar.
Spor örgütlerinde insan gücünün verimli kullanılması, iş gören beklentilerinin karşılanması ve sürekli gelişimlerinin sağlanması ile ilgili süreci değerlendirir (evulation) ve insan kaynağını belirlerken uygun seçimleri yapar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel kavram ve tanımlar. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma İnsan Kaynakları Yönetimi Tarihsel Gelişim Süreci. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma İnsan Kaynakları Yönetimi Amaç ve Özellikleri. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
4 Öğrenci Ödev Hazırlama İnsan Kaynakları Planlaması ve Analiz Yöntemleri. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma İş Analizi ve İş Tanımları, İş Gören Bulma ve Seçme. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
6 Öğrenci Ödev Hazırlama İş Analizi ve İş Tanımları, İş Gören Bulma ve Seçme, Personel İhtiyacı Çeşitleri. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Oryantasyon Süreci Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Genel tekrar Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Eğitim Yönetimi ve Kariyer Geliştirme. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
11 Ödev Hazırlama Performans Performans Değerleme, İş Değerlemesi ve Ücret Yönetimi. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
12 Ödev Hazırlama İşçi Sağlığı ve İş güvenliği, Bürokratik İşlemler ve Bilgi Sistemleri. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
13 Ödev hazırlama ve Spor Örgütü Örnek model oluşturma Spor Örgütlerinde Uygulanan İKY Örnekleri Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
14 Ödev hazırlama ve Spor Örgütü Örnek model oluşturma Spor Örgütlerinde Uygulanan İKY Örnekleri Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma Genel tekrar Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Ekenci G., İmamoğlu AF.(2012). Spor İşletmeciliği. Nobel Yayınevi, Ankara.
Aykaç B. (1999). İnsan Kaynakları Yönetimi ve İnsan Kaynaklarının Stratejik Planlanması. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Şimşek MŞ., Öge HS.(2011). İnsan Kaynakları Yönetimi. 4. Baskı. Eğitim Kitabevi, Ankara.
Geylan R., Zümrüt H. (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi. Hediyem Kitapevi, Ankara.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
5
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
4
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
5
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
4
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
3
2
To take initiative in Professional practise.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
4
2
To believe in professional development and use it in implementations.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
4
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 10 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 131
Total Workload of the Course Unit 131
Workload (h) / 25.5 5,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0