Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
SKE233 |
VOCATIONAL ENGLISH I |
3 |
3 |
3 |
4 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
İngilizce |
Level of the Course Unit : |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Instructor(s) of the Course Unit |
Öğr.Gör. GÖZDE SULA AVERBEK |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi. |
Contents of the Course Unit: |
"Setting the scene", " Basics of radio communication", "Introduction to non-routine situations", "Pre-flight checks", "Delays and problems", "Local conditions", "Airport markings and airside vehicles", "Taxiing and holding", "Weather problems", "Take-off", "Encountering traffic", "Warnings about hazards", "Operational situations", "Unusual events", "Medical situations", "Descent", "Circuit joining", "Approach and landing problems", "Landing incidents", "Runway conditions", "Landing hazards", "Taxiing", "Getting to the gate" ve "Clear communication" konuları üzerinden havacılık dili ve terimlerinin öğretilmesi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
• ICAO alfabesi ve sayılar
• Tekrarlama talebi
• Sorular ve kısa cevaplar
• Farazi (hayali) durumlardan bahsetmek |
• Ek süre talep etmek
• Sebep göstermek
• Ne yapacağınızı söylemek
• Bir problem olduğunu söylemek |
• İzin, yükümlülük ve yasaklama
• Problemlerin izahı
• Bir problemin çözüldüğünü söylemek |
• Bir alternatif sorgulama ve talep etme
• Konum edatlarını kullanma
• Ne kadar olduğunu söylemek
• Uyarılar ve istekler
• Zaman ifadeleri
• Sebepleri anlatmak |
• Nesneleri karşılaştırmak
• İhtimal (olabilirlik) hakkında konuşmak |
• Zaman hakkında konuşmak
• Planlardaki değişiklikleri açıklamak
• Sebep ve sonuç hakkında konuşmak
• İstekler |
• Dolaylı anlatım
• Önerilerde bulunmak
• Yardım teklif etmek
• Tavsiye vermek veya görüş bildirmek |
• Olanları açıklamak
• Ne olacağını söylemek |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
İlgili üniteyi okuma |
Introduction To Air Communications |
Anlatım ve Soru-Cevap |
2 |
İlgili üniteyi okuma |
Pre-Flight 1/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
3 |
İlgili üniteyi okuma |
Pre-Flight 2/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
4 |
İlgili üniteyi okuma |
Ground Movements |
Anlatım ve Soru-Cevap |
5 |
İlgili üniteyi okuma |
Departure, Climbing, and Cruising 1/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
6 |
İlgili üniteyi okuma |
Departure, Climbing, and Cruising 2/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
7 |
Önceki üniteleri gözden geçirme |
Grammar Check & General Review |
Anlatım ve Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili üniteyi okuma |
En Route Events |
Anlatım ve Soru-Cevap |
10 |
İlgili üniteyi okuma |
Contact and Approach 1/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
11 |
İlgili üniteyi okuma |
Contact and Approach 2/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
12 |
İlgili üniteyi okuma |
Landing |
Anlatım ve Soru-Cevap |
13 |
İlgili üniteyi okuma |
On the Ground 1/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
14 |
İlgili üniteyi okuma |
On the Ground 2/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
15 |
Önceki üniteleri gözden geçirme |
Grammar Check & General Review |
Anlatım ve Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
English for Aviation by Sue Ellis, Terence Gerighty - Oxford (2008) |
Dictionary of Aviation by David Crocker - A&C Black(2007) |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Change and innovation are welcome.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
0 |
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
102 |
|
Total Workload of the Course Unit |
102 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
4 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
4,0 |
|