Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SHE134 | DANGEROUS GOODS | 2 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste ,Havayolu taşımacılığında tehlikeli maddelerle ilgili bilgi beceri kazanılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders, Genel felsefe Uygulanabilirlik,Sivil Havacılık Kanunu ve Güvenlik Düzenlemeleri (CASR) bölüm 92,Sınırlamalar,Sınıflandırma,Tehlikeli Mallar Listesi,Ambalaj işaretleme ve etiketleme,Belgeleme,Kabul, depolama, istif ve ayırma gereklilikleri,Komutanın Komutasına Bildirimi (NOTOC),Acil Durum prosedürleri,Tehlikesiz malların kabulü,Paketleme,İşaretleme,Tehlikeli madde sınıfları ve bölümleri, uygun nakliye, isimler ve UN numaraları konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Tehlikeli madde sınıflarına göre markalama ve etiketleme gereksinimlerini anlar. |
Yaygın olarak kullanılan ambalajlama, etiketleme ve markalama uygulamalarını öğrenir. |
Tehlikeli malların taşınmasında kullanılan tankları ve diğer taşıma birimlerini açıklar. |
Tehlikeli maddeleri taşımak için gerekli izinleri açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bölüm Okuma | Genel felsefe Uygulanabilirlik | Sunum, anlatım, soru-cevap |
2 | Bölüm Okuma | Sivil Havacılık Kanunu ve Güvenlik Düzenlemeleri (CASR) bölüm 92 | Sunum, anlatım, soru-cevap |
3 | Bölüm Okuma | Sınırlamalar | Sunum, anlatım, soru-cevap |
4 | Bölüm Okuma | Sınıflandırma | Sunum, anlatım, soru-cevap |
5 | Bölüm Okuma | Tehlikeli Mallar Listesi | Sunum, anlatım, soru-cevap |
6 | Bölüm Okuma | Ambalaj işaretleme ve etiketleme | Sunum, anlatım, soru-cevap |
7 | Bölüm Okuma | Belgeleme | Sunum, anlatım, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm Okuma | Kabul, depolama, istif ve ayırma gereklilikleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
10 | Bölüm Okuma | Komutanın Komutasına Bildirimi (NOTOC) | Sunum, anlatım, soru-cevap |
11 | Bölüm Okuma | Acil Durum prosedürleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
12 | Bölüm Okuma | Tehlikesiz malların kabulü | Sunum, anlatım, soru-cevap |
13 | Bölüm Okuma | Paketleme | Sunum, anlatım, soru-cevap |
14 | Bölüm Okuma | İşaretleme | Sunum, anlatım, soru-cevap |
15 | Bölüm Okuma | Tehlikeli madde sınıfları ve bölümleri, uygun nakliye, isimler ve UN numaraları | Sunum, anlatım, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
IATA Tehlikeli Maddeler Mevzuatı, Mükemmel Sınırlı, 59. Baskı, 2018 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
4 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
4 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
5 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
3 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
5 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
5 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
2 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
3 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
3 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 100 |
Total Workload of the Course Unit | 100 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |