Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SHE234 | FUNDAMENTAL METEOROLOGY | 4 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. AHMET BURAK TURGUT |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yaparlar: İklimi tanımlar. Bulut türlerini ve bulut oluşumlarını öğrenir. Farklı rüzgar türlerini tanımlayın ve tanımlar. Basıncı tanımlar. Hava tahmininin nasıl çalıştığını öğrenir. Çeşitli fırtına havası modellerini açıklar. Küresel hava durumu modellerini öğrenir. Koruma ve hava durumu sorunlarını öğrenir ve %70 veya daha yüksek seviyelerde ders içeriğinde ustalık gösterir. |
Contents of the Course Unit: | Hava tahmininden su tasarrufuna kadar, bu ders öğrencileri hava durumu izleme ve tahmin etme konusundaki değişkenlerle tanıştırır. Kasırgalar, kasırgalar ve kasırgalar yaratan baskı cephelerinin etkilerini incelemek, öğrencilere değişim belirtileri için gökyüzünü nasıl izleyeceklerine dair ipuçları ve dünyadaki en harika güçlerden bazılarının gelişimi ve oluşumu hakkında daha iyi bir anlayış sunar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kara, atmosferik basınç, bulut oluşumu ve fırtınalar üzerine yapılan çalışmalar, meteoroloji öğrencilerine doğa güçlerine ve çevremizdeki çevreye hiç bitmeyen ve büyüleyici bir bakış sunar. |
Gökkuşağının nasıl oluştuğundan kirliliğin çevre üzerindeki etkisine kadar, bu temel meteoroloji kursu coğrafyanın hava durumunu, bulut oluşumunu, rüzgar kuvvetlerini nasıl etkilediği gibi konuları araştırır. |
Hava tahmini yöntemleri ve El Niño gibi küresel hava modellerini açıklar. |
Havacılıkta kullanılan meteorolojik raporları ve belgeleri açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bölüm Okuma | Meteorolojik kavramlar | Sunum, açıklama, soru-cevap |
2 | Bölüm Okuma | Atmosferik basınç ve basınçlandırma sistemleri, sıcaklık | Sunum, açıklama, soru-cevap |
3 | Bölüm Okuma | Nem yoğunluğu, altimetre | Sunum, açıklama, soru-cevap |
4 | Bölüm Okuma | Meteorolojik görüş mesafesini kısıtlayan faktörler | Sunum, açıklama, soru-cevap |
5 | Bölüm Okuma | Uçuş için meteorolojik belgeler | Sunum, açıklama, soru-cevap |
6 | Bölüm Okuma | Havacılıkta meteorolojik kavramların kullanımı | Sunum, açıklama, soru-cevap |
7 | Bölüm Okuma | Ortam ve atmosfer ICAO standartları | Sunum, açıklama, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm Okuma | Rüzgar kuvvetlerinin oluşturulması | Sunum, açıklama, soru-cevap |
10 | Bölüm Okuma | Darbeden kaynaklanan kıta rüzgarları | Sunum, açıklama, soru-cevap |
11 | Bölüm Okuma | Havacılıkta kullanılan meteorolojik raporlar ve belgeler | Sunum, açıklama, soru-cevap |
12 | Bölüm Okuma | Havacılıkta kullanılan meteorolojik raporlar ve belgeler | Sunum, açıklama, soru-cevap |
13 | Bölüm Okuma | Meteoroloji kartları | Sunum, açıklama, soru-cevap |
14 | Bölüm Okuma | Sinoptik kartlar | Sunum, açıklama, soru-cevap |
15 | Bölüm Okuma | Genel tekrar | Sunum, açıklama, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ahrens, C. D. (2011). Essentials of meteorology: an invitation to the atmosphere. Nelson Education. Fortune, P. (2013). Basic meteorology: a short course. Naples, Florida. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teamwork skills
|
5 | |||||
2 |
Ability to identify and solve problems in professional practice
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awareness of professional ethics and responsibility
|
5 | |||||
2 |
Ability to use theoretical knowledge in practice
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to understand, adopt and apply social cultural and social responsibilities
|
5 | |||||
2 |
Ability to manage a process to meet requirements
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to realize it
|
5 | |||||
2 |
To be able to have knowledge about sectoral problems
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to understand and apply professional legislation
|
5 | |||||
2 |
Ability to communicate in a foreign language
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to use information and communication technology tools and other professional tools and techniques
|
5 | |||||
2 |
Ability to plan and implement professional processes
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively
|
5 | |||||
2 |
Professional self-confidence skills
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Entrepreneurship skills
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 100 |
Total Workload of the Course Unit | 100 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |