Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SHE289 | INTERNSHIP | 3 | 0 | 0 | 1 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. AHMET BURAK TURGUT |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. FEHİM İLHAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı; öğrencilere bölüm ve staj komisyonunun uygun gördüğü kurum ve kuruluşlarda otuz iş günü süresiyle uzmanlaşmak istedikleri alanda bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriğini; alanla ilgili gördükleri her türlü konunun (yolcu hizmetleri, ramp, kargo vb.) yerinde uygulamaları oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir. |
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır. |
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir. |
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek, karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur. |
Alanı ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Anlatım | Yerinde Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | Anlatım | Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Anlatım | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Anlatım | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Anlatım | Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Anlatım | Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Anlatım | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Anlatım | Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
10 | Anlatım | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
11 | Anlatım | Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
12 | Anlatım | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
13 | Anlatım | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
14 | Anlatım | Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
15 | Anlatım | Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teamwork skills
|
4 | |||||
2 |
Ability to identify and solve problems in professional practice
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awareness of professional ethics and responsibility
|
4 | |||||
2 |
Ability to use theoretical knowledge in practice
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to understand, adopt and apply social cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
2 |
Ability to manage a process to meet requirements
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to realize it
|
3 | |||||
2 |
To be able to have knowledge about sectoral problems
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to understand and apply professional legislation
|
3 | |||||
2 |
Ability to communicate in a foreign language
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to use information and communication technology tools and other professional tools and techniques
|
3 | |||||
2 |
Ability to plan and implement professional processes
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively
|
4 | |||||
2 |
Professional self-confidence skills
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Entrepreneurship skills
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 6 | 2 | 12 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 13 | 0 | 25 |
Total Workload of the Course Unit | 25 | ||
Workload (h) / 25.5 | 1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 1,0 |