TR EN

COMPUTER-AIDED GRAPHIC DESING II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BYP104 COMPUTER-AIDED GRAPHIC DESING II 2 4 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilere, farklı tabana sahip programların birlikte kullanımının öğretisi ve sonucunda ayrıcalıklı grafik ürün tasarlamaları.
Contents of the Course Unit: Vektörel ve piksel tabanlı 2 programı birlikte kullanarak farklı, özgün grafik ürünler tasarlamak.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Farklı özelliklere sahip birden fazla programı aynı anda birlikte kullanımı kullanma yetisini kazandırmak.
2 farklı programda Grafik ürünler tasarlamak, bunları uygulamaya hazırlamak.
Resim formatlarını tanımak
Tasarım programları ile baskıya hazır ürün hazırlayabilmek.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Yazılı - Görsel Kaynaklar Masaüstü Yayıncılıkta kullanılan vektörel ve piksel tabanlı programlar hakkında genel bilgi, Farklı özelliklere yönelik avantaj ve dezavantajlarını kuramsal olarak anlatım. -
2 Yazılı - Görsel Kaynaklar Sayfa Düzenleme Programları ile Vektörel Tabanlı Bir Program olan Macromedia Freehand MX' in karşılaştırılması. -
3 Uygulamalar Tasarım nedir? Tasarım İlkeleri, Tasarımda kompozisyon, Oran Orantı, Renk Kullanımı gibi temel tasarım bilgileri,Tasarımın grafik ürünlere aktarımı. -
4 Uygulamalar Grafik ürünlerden afiş,afişet ile ilgili genel bilgiler.Vektörel ve Piksel tabanlı 2 program kullanarak Afiş tasarımı taslak çalışmaları -
5 Uygulamalar Grafik ürünlerden flyer ve trifold broşür tasarımı ile ilgili genel bilgiler.Vektörel ve Piksel tabanlı 2 program kullanarak bu ürünlerin taslak çalışmaları -
6 Uygulamalar Grafik programlar desteği ile öğrencilere kendilerini tanıtan otobiyografi benzeri bir çalışma yaptırılması, bunun çok sayfalı bir kitapçık haline getirilmesi. -
7 Uygulamalar Grafik programlar desteği ile öğrencilere kendilerini tanıtan otobiyografi benzeri bir çalışma yaptırılması, bunun çok sayfalı bir kitapçık haline getirilmesi. -
8 - ARA SINAV -
9 Uygulamalar Grafik programlar desteği ile sertifika,senet, pul v.s gibi grafik ürünlerin tasarımı, Otobiyografi benzeri çalışmanın pover point' te sunumu. -
10 Yazılı - Görsel Kaynaklar Konsept oluşturma teknikleri, Tanıtım kampanyalarında kullanım şekli üzerine projeksiyon destekli örneklemeler. -
11 Uygulamalar Gazete ve Dergi İlanı hazırlanması ile ilgili genel bilgiler.Sütun cm ilişkisi.Seri ilan sayfasında eleman ilanı taslak ve orjinal çalışmaları. -
12 Uygulamalar Outdoor'a yönelik grafik ürünlerle ilgili ( Billboard, Megabord, Raket, Tabela, Araç üstü düzenleme gibi ) genel bilgi ve taslak çalışmaları -
13 Uygulamalar Outdoor'a yönelik grafik ürünlerle ilgili ( Billboard, Megabord, Raket, Tabela, Araç üstü düzenleme gibi ) genel bilgi ve taslak çalışmaları -
14 Uygulamalar Sektöre yönelik matbaa, yayınevi veya reklam ajansına geziler yapılması. Uygulamaların yerinde izlenmesi.Final çalışmasının verilmesi. -
15 Uygulamalar Final projesi üzerinde yapılan AR - GE çalışması ve taslak çalışmaların yorumları.Düzeltmelerin yapılması. Sunuma hazırlık. -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be professional and have self-confidence to meet the industry's expectations related to the field of process / processes to plan.
2
And to value social rights, social justice awareness gained through the process of quality management and professional ethics, safety, environmental protection and Ataturk's principles and revolutions may have sufficient awareness to issues.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To grasp the basics of graphic design professional, to have the ability to use and practice.
2
Printing and Publishing Technologies related to practical applications of theoretical knowledge, hand and / or intellectual skills to use.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Printing can design using design programs specific to business and to prepare to print.
2
Printing and Publishing Technologies and implement in order to be able to create new ideas and an entrepreneurial spirit to be with.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Printing and Publishing Technologies required level of computer software and be able to use information and communication technologies

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Printing and Publishing Technologies related to data collection, interpretation, and implementation of social, scientific and ethical values ​​and presentation to be able to have the test report of the project to prepare.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
And desktop publishing programs have the ability to use the devices and to be able to recognize.
2
Understand the nature of light and color, image formation in optical systems have the ability to examine.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Issues related to the field, a level that can collaborate with relevant persons and institutions themselves in written, oral, and visual as well as the ability to express in their native language as well as competence in at least one foreign language knowledge acquired to be.
2
Individual study skills and have the ability to decide independently to communicate orally and in writing, stating in clear and concise format to communicate.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Printing and Publishing Technology-related studies to identify and develop solutions to unpredictable problems.
2
Information resources and technologies related to the field to be able to use the tools to recognize and print material, select the appropriate material to work and be able to calculate the cost of printing.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 3 5 15
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 10 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 8 40
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 153
Total Workload of the Course Unit 153
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0