TR EN

BASIC GRAPHIC DESIGN PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GTP106 BASIC GRAPHIC DESIGN 1 4 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Temel grafik tasarım ilkelerini ve araçlarını öğrenerek, grafik ürünler tasarlamak ve uygulamak.
Contents of the Course Unit: Grafik tasarım ilkeleri ve elemanları, Rengin grafik tasarıma etkileri, stilize, Biçim Bozma, İmge, Kavram Bağlantılı Semboller, Fikir ve mesajı sembollerle anlatmak, İmge Bağlantılı Semboller konularını kapsar.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Tasarım ilkelerini ve elemanlarını öğrenir.
Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapar.
Fikir ve mesajı sembollerle anlatır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Konu ile ilgili araştırma ve okumalar Tasarımın tanımı, önemi, uyulması gereken kurallar, tasarım çeşitleri, ilkeleri Anlatım, soru / cevap, Uygulama
2 Araştırma, uygulama Türkiye ve dünyada tasarım tarihi, yaşanan gelişmeler, reklam kampanya tasarımı, afiş, amblem, kartvizit tasarımı özellikleri Anlatım, soru / cevap, Uygulama
3 Araştırma, uygulama Tasarımın unsurları, temel ilkeleri, renklerin psikolojik mesajları, Strüktür kavramı / Gestalt teorisi / Strüktür ve mekan / Kompozisyon-görsel denge Anlatım, soru / cevap, Uygulama
4 Araştırma, uygulama Photoshop program tanıtımı, Rengin grafik tasarıma etkilerini öğrenmek ve uygulamalarını yapmak Anlatım, soru / cevap, Uygulama
5 Araştırma, uygulama Dekupe tanımı, yapılışı, harflerin kullanımı, harfleri yapısal özelliklerine uygun stilize etmek Anlatım, soru / cevap, Uygulama
6 Araştırma, uygulama Program kullanarak objeleri yapısal özelliklerine uygun stilize etmek Anlatım, soru / cevap, Uygulama
7 Araştırma, uygulama Logo tasarım çalışması, tasarımın hikayesini oluşturma, önemini ortaya koymak Anlatım, soru / cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma, uygulama Afiş tasarım çalışması, doğru tasarımın ipuçları, konu ve mesaja uygunluk bakımından değerlendirme Anlatım, soru / cevap, Uygulama
10 Araştırma, uygulama İmge Bağlantılı Semboller Oluşturmak, Kitap ayracı serbest çalışma Anlatım, soru / cevap, Uygulama
11 Araştırma, uygulama Seçmeli konu: - Davetiye Tasarımı - Pankart - Kent Afişi Tasarımı Anlatım, soru / cevap, Uygulama
12 Araştırma, uygulama Amblem tasarımı, tasarımın hikayesini oluşturma Anlatım, soru / cevap, Uygulama
13 Araştırma, uygulama Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapmak Anlatım, soru / cevap, Uygulama
14 Araştırma, uygulama Özgün, yaratıcılığa, araştırmaya yönelik ortak ve bireysel çalışmalar Anlatım, soru / cevap, Uygulama
15 Araştırma, uygulama Fikir ve mesajı anlatacak uygulamalar yapmak, genel tekrar Anlatım, soru / cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Güngör,İ.H.(2005). Temel Tasar, İstanbul: Esen Ofset

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be professional and have self-confidence to meet the industry's expectations related to the field of process / processes to plan.
2
And to value social rights, social justice awareness gained through the process of quality management and professional ethics, safety, environmental protection and Ataturk's principles and revolutions may have sufficient awareness to issues.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To grasp the basics of graphic design professional, to have the ability to use and practice.
2
Printing and Publishing Technologies related to practical applications of theoretical knowledge, hand and / or intellectual skills to use.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Printing can design using design programs specific to business and to prepare to print.
2
Printing and Publishing Technologies and implement in order to be able to create new ideas and an entrepreneurial spirit to be with.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Printing and Publishing Technologies required level of computer software and be able to use information and communication technologies

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Printing and Publishing Technologies related to data collection, interpretation, and implementation of social, scientific and ethical values ​​and presentation to be able to have the test report of the project to prepare.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
And desktop publishing programs have the ability to use the devices and to be able to recognize.
2
Understand the nature of light and color, image formation in optical systems have the ability to examine.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Issues related to the field, a level that can collaborate with relevant persons and institutions themselves in written, oral, and visual as well as the ability to express in their native language as well as competence in at least one foreign language knowledge acquired to be.
2
Individual study skills and have the ability to decide independently to communicate orally and in writing, stating in clear and concise format to communicate.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Printing and Publishing Technology-related studies to identify and develop solutions to unpredictable problems.
2
Information resources and technologies related to the field to be able to use the tools to recognize and print material, select the appropriate material to work and be able to calculate the cost of printing.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 10 2 20
Proje Hazırlama 6 3 18
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 4 4
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 3 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 57 0 148
Total Workload of the Course Unit 148
Workload (h) / 25.5 5,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0