Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BGT201 | VISUAL PROGRAMMING I | 3 | 4 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu ders ile öğrencinin nesne yönelimli bir dili kullanarak görsel programlama yeterliliğinin geliştirilecektir. |
Contents of the Course Unit: | C# dili ile görsel içerikli programlar tasarlayabilecek ve programlama dilini etkin şekilde kullanabilecekleri bilgiler öğretilecektir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapar. |
C# diline ait yazım kurallarını bilir. |
Probleme ait algoritma veya akış diyagramını C# koduna dönüştürür. |
Dizi işlemleri yapar. |
Kontrol deyimlerini kullanır. |
Döngüleri kullanır. |
Alt programlarla çalışır. |
Sınıflarla çalışır. |
Form oluşturur. |
Nesneleri kullanır. |
Temel uygulamalar oluşturur. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
2 | Araştırma | Değişkenler, Veri türleri | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
3 | Araştırma | Operatörler | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
4 | Araştırma | Karar Yapıları | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
5 | Araştırma | Diziler | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
6 | Araştırma | Döngüler | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
7 | Araştırma | Fonksiyonlar | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Araştırma | Aşırı Yüklenen Fonksiyonlar | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
10 | Araştırma | Sınıflar | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
11 | Araştırma | Sınıflar, Kalıtım | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
12 | Araştırma | Formlar ve Özellikleri | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
13 | Araştırma | Giriş ve Mesaj Pencereleri | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
14 | Araştırma | Diyalog Pencereleri | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
15 | Araştırma | Standart Nesneler | Sözlü ve görsel anlatım, laboratuarda uygulamalar, ödev, sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Nihat Demirli ve Yüksel İnan, Visual C# .NET 2005, Palme Yayıncılık, 2006. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the necessary terms and information in the computer field.
|
||||||
2 |
Gains knowledge of the concept of information security.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains the ability to learn the necessary concepts in the computer field.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, define, formulate and solve complex Information Security problems; for this purpose, the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design a complex computer-based system, process, security to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; for this purpose, the ability to apply modern design methods.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for examining Information Security problems
|
||||||
2 |
Ability to work effectively within the discipline of Information Security and in multi-disciplinary teams; individual study skills
|
||||||
3 |
Professional and ethical responsibility awareness
|
||||||
4 |
Knowledge of project management and business practices such as risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation and sustainable development
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Information Security applications
|
||||||
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing, foreign language knowledge
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Information about the effects of Information Security practices on health, environment and security in universal and social dimensions and the problems of the age; Awareness of the legal consequences of Information Security solutions
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 1 | 1 | 1 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |