Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BGT202 | VISUAL PROGRAMMING II | 4 | 4 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı öğrenciyi Python programlama dili ile tanıştırmak ve öğrencinin farklı Python kütüphanelerini kullanarak etkili bilimsel hesaplamalar kazanmasına yardımcı olmaktır. Bu ders, öğrencilerin görselleştirme, web, oyun veya uygulama programlama için daha fazla nesneye dayalı tasarım ilke ve tekniklerini içeren mevcut programlama bilgisi üzerine inşa edilecektir. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği temel Python programlamanın yanı sıra diziler, çizim, sembolik hesaplama, bilimsel algoritmalar, nesne yönelimli programlama, iş parçacığı ve rasgele değişkenleri içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Python programlama dilini tanır. |
Python ile nesne tabanlı programlar uygulama becerisi kazanır. |
Python'daki veri türlerini ve yapılarını kavrar. |
Sorunları bilimsel hesaplamalarla çözer. |
Dosya sistemleri ve regex kullanılan işlemleri tanımlayabilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Dersin İşlenişi- Proje Bilgisi- Python'a giriş | Anlatım, gösterip yaptırma |
2 | Uygulama Kurulumu | Python Programlama - Ortam kurulumu | Anlatım, gösterip yaptırma |
3 | Kaynak Tarama | Temel Veri Tipleri, Değişkenler, Operatörler | Anlatım, gösterip yaptırma |
4 | Kaynak Tarama | Veri Tipleri, Karakter Dizileri, Veri Tip Dönüşümleri | Anlatım, gösterip yaptırma |
5 | Kaynak Tarama | Temel Fonksiyonlar | Anlatım, gösterip yaptırma |
6 | Kaynak Tarama | Liste Veri Tipleri | Anlatım, gösterip yaptırma |
7 | Kaynak Tarama | Koşullu İfadeler ve Durumlar | Anlatım, gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Tarama | Döngüler, Döngü Yapıları, Döngülerde Kullanılan ifadeler | Anlatım, gösterip yaptırma |
10 | Kaynak Tarama | Continue, Break, Pass Yapıları | Anlatım, gösterip yaptırma |
11 | Kaynak Tarama | Fonksiyonlar | Anlatım, gösterip yaptırma |
12 | Kaynak Tarama | Metodlar | Anlatım, gösterip yaptırma |
13 | Ön tasarım | Listeler | Anlatım, gösterip yaptırma |
14 | Ön tasarım | Sözlük Veri Tipleri | Anlatım, gösterip yaptırma |
15 | Ön tasarım | Dosya İşlemleri | Anlatım, gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
PYTHON & microPYTHON PROGRAMLAMA - Erdal DELEBE - Serhat Kağan ŞAHİN |
PYTHON PROGRAMLAMA - ATIL SAMANOĞLU |
PROJELER İLE PYTHON - MUSTAFA AYDEMİR |
PYTHON İLE VERİ BİLİMİ - DR. İLKER ARSLAN |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the necessary terms and information in the computer field.
|
||||||
2 |
Gains knowledge of the concept of information security.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains the ability to learn the necessary concepts in the computer field.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, define, formulate and solve complex Information Security problems; for this purpose, the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design a complex computer-based system, process, security to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; for this purpose, the ability to apply modern design methods.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for examining Information Security problems
|
||||||
2 |
Ability to work effectively within the discipline of Information Security and in multi-disciplinary teams; individual study skills
|
||||||
3 |
Professional and ethical responsibility awareness
|
||||||
4 |
Knowledge of project management and business practices such as risk management and change management; awareness of entrepreneurship, innovation and sustainable development
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to develop, select and use modern techniques and tools required for Information Security applications
|
||||||
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively in Turkish orally and in writing, foreign language knowledge
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Information about the effects of Information Security practices on health, environment and security in universal and social dimensions and the problems of the age; Awareness of the legal consequences of Information Security solutions
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 96 |
Total Workload of the Course Unit | 96 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |