TR EN

YAZ STAJI PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MYO299 YAZ STAJI 3 0 0 1

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, spor organizasyonlarının işleyişini tüm yönleriyle planlama becerisi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; kurumu tanıma, Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme, örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme, Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi, Kurumda yürütülen sportif faaliyetler, İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi, Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması, Sportif organizasyonları planlama ve gözlemleme konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kurumun vizyon ve misyon anlayışını açıklar.
Departmanların görev tanımlarını açıklar ve görev tanımının gereklerini uygular
Sportif faaliyetlerin işleyiş planını inceler ve amaca yönelik uygunluğunu değerlendirir.
Spor organizasyonlarının işleyiş ve yönetim sürecini tüm yönleriyle planlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, kurumu tanıma Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
2 Gözlem raporu hazırlama Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme ve kurum işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
3 Gözlem raporu hazırlama Kurumun örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme ve farklı departmanlar kurum işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
4 Gözlem raporu hazırlama Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi ve kurum görevlilerini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
5 Gözlem raporu hazırlama Kurumda yürütülen sportif faaliyetleri inceleme ve faaliyet işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
6 Gözlem raporu hazırlama İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi ve işletme faaliyetlerinin değerlendirilmesi, işleyin gözlemlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
7 Gözlem raporu hazırlama Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması ve organizasyonların gözlemlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Sportif organizasyonları planlama ve uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
10 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Kurum departmanlarında uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
11 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Görev tanımının belirlenmesi ve uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
12 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Sportif faaliyetleri yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
13 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
14 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
15 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Donuk, B. (2016). Spor Yönetimi Sanatı. Ötüken Neşriyat, İstanbul.
Argan, M ve Basım, N. (2015). Spor Yönetimi. Detay Yayıncılık, İstanbul.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
In theoretical terms about the work in the area of radio-television department at a level ensuring the competency and proficiency levels have relationships with the teaching of creative ideas.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Information communication technology is highly developed individuals graduate from this department nowadays, as people trained and factual knowledge in the sense of media literacy to bring it to a higher level should establish a quality level.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Theoretically able to work in the mass media to educate people and theoretical sense of perspective that can renew itself and create a broad vision ..

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To practice a degree in Radio and Television in the sense of people having various facilities and from school when they are mez Dunn in the light of these applications have the skills to work in the media should be.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work independently and to do original work to educate individuals who can take responsibility and ensure that you receive in the media.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning is a process that can be understood at the level of competence and learning to be open to new communication tools that analyze the mass of the people to enable them to work on.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Contact our era can be described as a social skills, social competence of individuals to make progress in the media as a target to create.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Media people involved in high-level competencies specific to the field to move to a point and noting areas to ensure successful employment of individuals.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 4 7 28
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 4 0 28
Total Workload of the Course Unit 28
Workload (h) / 25.5 1,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 1,0