TR EN

TELEVİZYONDA PROGRAM YAPIMI PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTP156 TELEVİZYONDA PROGRAM YAPIMI 2 2 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders ile; tv programcılığının mantığı ve türlerinin aktarılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğini; Televizyon programlarının anlatı özellikleri,Niçin televizyon izleriz?, İzlerkitlenin bir programdan beklentileri nelerdir?, Program Türleri, Kısa Tanıtıcı Programlar, Belgesel programlar, Görüşme programları, Tartışma programları, Müzik programları, Eğlence programları, Eğitim programları, Dramatik programlar, Çocuk programları konuları oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Televizyon program türleri hakkında bilgi sahibi olur.
Televizyon program türlerini tanımlar ve farklarını açıklar.
Herhangi bir türde program çekimi gerçekleştirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak Tarama Niçin televizyon izleriz? Anlatım
2 Kaynak Tarama İzler kitlenin bir programdan beklentileri nelerdir? Anlatım
3 Kaynak Tarama Televizyon programlarının anlatı özellikleri Anlatım
4 Kaynak Tarama Program Türleri Anlatım
5 Kaynak Tarama Program Türleri Anlatım
6 Kaynak Tarama Kısa Tanıtıcı Programlar Anlatım
7 Kaynak Tarama Müzik & Eğlence Programları Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Tarama Dramatik Programları Anlatım
10 Kaynak Tarama Eğitim programları Anlatım
11 Kaynak Tarama Görüşme programları Anlatım
12 Kaynak Tarama Tartışma programları Anlatım
13 Kaynak Tarama Belgesel programlar Anlatım
14 Kaynak Tarama Belgesel programlar Anlatım
15 Kaynak Tarama Genel Tekrar Soru- Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Mutlu, E. (1995). Televizyonda Program Yapımı. Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları
Kapaklı, K. (2010). Televizyon Programcılığı. İstanbul: Gazeteciler Cemiyeti Yayınları
Raca, Ö. F. (2004). Televizyon Programcılığı. İstanbul: Akgün Yayınları

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
In theoretical terms about the work in the area of radio-television department at a level ensuring the competency and proficiency levels have relationships with the teaching of creative ideas.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Information communication technology is highly developed individuals graduate from this department nowadays, as people trained and factual knowledge in the sense of media literacy to bring it to a higher level should establish a quality level.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Theoretically able to work in the mass media to educate people and theoretical sense of perspective that can renew itself and create a broad vision ..
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To practice a degree in Radio and Television in the sense of people having various facilities and from school when they are mez Dunn in the light of these applications have the skills to work in the media should be.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work independently and to do original work to educate individuals who can take responsibility and ensure that you receive in the media.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning is a process that can be understood at the level of competence and learning to be open to new communication tools that analyze the mass of the people to enable them to work on.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Contact our era can be described as a social skills, social competence of individuals to make progress in the media as a target to create.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Media people involved in high-level competencies specific to the field to move to a point and noting areas to ensure successful employment of individuals.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 96
Total Workload of the Course Unit 96
Workload (h) / 25.5 3,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0