TR EN

TELEVİZYON REKLAMCILIĞI PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTP253 TELEVİZYON REKLAMCILIĞI 3 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders ile; öğrencilere reklamcılık kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir reklam uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmak amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriğini; reklamcılığın tanımı ve önemi, tarihsel süreçte reklamcılığın gelişimi, reklam ve pazarlama, reklamın amaçları ve işlevleri, demografik faktörler ve reklam, psikolojik faktörler ve reklam, sosyo- kültürel faktörler ve reklam, reklam kuramları, reklam türleri, reklamda yaratıcılık, reklam kampanyası, reklamda örgütlenme yapısı, reklam ajansları ve bilinçaltı reklamcılık oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Reklamcılığa dönük temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
Reklam iletişiminin nasıl çalıştığını kavrar.
Reklam ikna yöntemlerini kullanır ve gözlemler.
Reklamın genel ilkelerini pratik çalışmalarla ilişkilendirir.
Reklam kampanya ve süreçlerini kavrar, amacına uygun olarak tasarlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak Tarama Tarihsel Süreçte Reklamcılığın Gelişimi Anlatım
2 Kaynak Tarama Reklamcılığın Tanımı, Özellikleri ve Amacı Anlatım
3 Kaynak Tarama Kısa Tanıtıcı Programlar: Ticari Spotlar, Kamu Spotları ve Promosyon Spotları Anlatım
4 Kaynak Tarama Reklamların Sınıflandırılması Anlatım
5 Kaynak Tarama Ürünlerin Sınıflandırılması Anlatım
6 Kaynak Tarama Reklamda Yaratıcılık: Logo, Slogan ve Renk Kullanımı Anlatım
7 Kaynak Tarama Reklam Kampanyası Hazırlama Süreci Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Tarama Reklam Etiği Anlatım
10 Kaynak Tarama Reklam Etiği Anlatım
11 Kaynak Tarama Reklam Hileleri Anlatım
12 Kaynak Tarama Viral Reklamcılık Anlatım
13 Kaynak Tarama Gerilla Reklamcılık Anlatım
14 Kaynak Tarama Reklam Ajansları Anlatım
15 Kaynak Tarama Reklamda Psikolojik Faktörler Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları
Peltekoğlu, Balta, F.(2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları.
İzgören, A. Ş. (2015) Eşikaltı Büyücüleri, İstanbul: Elma Yayınevi

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
In theoretical terms about the work in the area of radio-television department at a level ensuring the competency and proficiency levels have relationships with the teaching of creative ideas.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Information communication technology is highly developed individuals graduate from this department nowadays, as people trained and factual knowledge in the sense of media literacy to bring it to a higher level should establish a quality level.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Theoretically able to work in the mass media to educate people and theoretical sense of perspective that can renew itself and create a broad vision ..
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To practice a degree in Radio and Television in the sense of people having various facilities and from school when they are mez Dunn in the light of these applications have the skills to work in the media should be.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work independently and to do original work to educate individuals who can take responsibility and ensure that you receive in the media.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning is a process that can be understood at the level of competence and learning to be open to new communication tools that analyze the mass of the people to enable them to work on.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Contact our era can be described as a social skills, social competence of individuals to make progress in the media as a target to create.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Media people involved in high-level competencies specific to the field to move to a point and noting areas to ensure successful employment of individuals.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 3 15
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 2 2 4
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 81
Total Workload of the Course Unit 81
Workload (h) / 25.5 3,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0