Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ELP251 | TEMEL ELEKTRİK VE ELEKTRONİK | 1 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. İZZET YAVUZ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı, öğrencilere temel elektrik ve elektronik prensipleri ile ilgili teorik bilgileri kazandırmak, bu bilgileri uygulamalı çalışmalarda kullanmalarını sağlamak ve alanla ilgili temel yeterlilikleri geliştirmektir. Öğrencilerin, elektrik ve elektronik sistemlerin temel bileşenlerini tanıyarak problem çözme ve uygulama becerilerini ilerletmeleri hedeflenmektedir. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders, elektrik ve elektronik alanında temel bilgilerin kazandırılması amacıyla aşağıdaki konuları kapsamaktadır: -0 Doğru Akım ve Gerilim: Temel kavramlar, DC devre analizi ve uygulamaları. -Seri ve Paralel Devreler: Devre elemanlarının bağlanma yöntemleri ve analiz teknikleri. - Alternatif Akım Devreleri: AC devre prensipleri, dalga formları ve reaktans kavramı. - Alternatif Akımda Ölçme: Ölçüm cihazlarının kullanımı ve doğru ölçüm teknikleri. - Yarı İletkenler: Diyot, LED ve diğer yarı iletken malzemelerin özellikleri ve kullanım alanları. - Transistörler: Çalışma prensipleri, çeşitleri ve temel uygulamaları. - Lehimleme: Elektronik devrelerde kullanılan lehimleme teknikleri ve güvenlik kuralları. -Baskı Devre (PCB) Tasarımı: Baskı devre tasarım süreçleri ve uygulamaları. - SMD Elemanların Montajı: Yüzey montaj teknolojisi ve bileşenlerin doğru montaj yöntemleri. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Öğrenciler, temel elektrik kavramlarını ve tanımlarını öğrenerek elektrik akımı, potansiyel farkı, pasif ve aktif devre elemanlarının temel özelliklerini açıklayabilir. Doğru akım devrelerini çözme becerisi kazanarak alternatif akım devrelerinde de analiz yapabilecek düzeye gelirler. Geçici dalga analizlerini çözme ve alternatif akım devrelerinde güç analizi yapabilme yetkinlikleri geliştirir. Karışık devrelerin analizini yaparak işlemsel yükselteçlerin çalışma prensiplerini anlar ve toplama, türev, integral alma gibi matematiksel işlemleri devrelerle gerçekleştirebilir. Yarı iletkenlerin fiziksel yapısını, elektronikteki önemini ve çalışma prensiplerini öğrenerek AC/DC doğrultucu devrelerini tasarlar ve analiz eder. Gerilim düzenleyici elektronik devrelerin çözümünü yapabilir. Ayrıca, tek kutuplu eklem diyotların çalışma prensibini bilerek bu diyotlarla devre modeli tasarlar ve uygular. Alan etkili transistörlerin (AET) çalışma prensiplerini kavrar, devre tasarımı yapar ve uygular. Güç elektroniği ve bu alandaki devre analizlerini yapma becerisi kazanır. Son olarak, baskılı devre tasarlama ve düzenleme becerilerini edinerek tüm bu bilgilerle elektronik devre tasarımı ve analizi konularında yetkinlik sağlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Doğru Akım ve Gerilimi Ölçme | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Doğru Akım ve Gerilimi Ölçme Aletleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Doğru Akım ve Gerilim | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Dirençler | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Ohm Kanunu | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Kirchhoff akım ve gerilim kanunu | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Voltmetre ve Ampermetre Bağlantısı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Yalıtım, Topraklama | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Kısa Devre | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Ölçü aletleri | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Breadboard kullanımı | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Dijital ölçü aletlerinde ölçüm değerini en hassas değeri ölçer | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Kısa devre ve topraklama hatalarına dikkat etmek | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması | Alternatif Akım ve Gerilim, Bobin ve Kondansatör | Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Fenciler için temel Elektronik, Bilim Center; Temel Elektrik 1 Devre Teorisi Analizi Dalga Şekilleri Seçkin Yayıncılık |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge of the basic principles of UAV technology, such as operating principles, aerodynamics, flight theory and aviation regulations. This knowledge gives students the ability to understand how UAV systems work and to master the technical details.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It is the type of knowledge that includes practical uses of UAVs, application scenarios and real-world data. Students combine theoretical knowledge and practice by examining the applications of UAV technology in different fields such as agriculture, security, mapping, search and rescue.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It includes mental processes such as analytical thinking, problem solving, creativity, critical thinking and decision making. UAV operators must have the ability to make quick and effective decisions in the face of various scenarios, and these skills form an important part of the training process.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Refers to the ability of students to use their theoretical knowledge effectively in practice. These skills include hands-on tasks such as flight preparation, usability testing, maintenance and repair operations, data collection and analysis. Students develop these skills through simulations and field applications and learn how to use UAVs effectively in real-world scenarios.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It means that students develop the ability to work on their own and fulfill their responsibilities when they take part in UAV operations. These skills are critical for their self-confidence and work discipline in individual projects.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It focuses on developing students' skills in acquiring knowledge, adapting to new technologies and continuous learning. Since UAV technology is a rapidly evolving field, it is of great importance that students are empowered to acquire up-to-date knowledge and improve themselves.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The course provides students with the skills to communicate effectively, work in a team and collaborate. As UAV operations are often conducted in teams, students need to communicate effectively with other operators, engineers and stakeholders.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Refers to a specific set of knowledge and skills related to UAV technology and operation. These competencies include in-depth knowledge in areas such as understanding the design of UAV systems, data analysis, mission planning, using flight management software and complying with regulatory requirements. Through these competencies, students acquire the specialized and technical knowledge required for various roles in the industry.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |