Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
CMP157 | OBJECT ORIENTED PROGRAMMING | 2 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | |
Contents of the Course Unit: |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Nesne Tabanlı Programlama Dilleri ve Mimarileri | - |
2 | Kaynak tarama | Java Programlama Dili temel ilke ve kavramları, Derleme ve Yorumlama tabanlı dil mimarilerinin özellikleri. Java'da temel paket ve sınıf yapılanmalarına bakış | Anlatım, gösterip yaptırma |
3 | Kaynak tarama | Java Programlama Dili temel ilke ve kavramları, Eclipse ortamı tanıtımı. | Anlatım, gösterip yaptırma |
4 | Kaynak tarama | Varlıkların yazılım karşılıkları: Paket, Sınıf, Nesne. Access Modifiers (Public, Private, Protected) | Anlatım, gösterip yaptırma |
5 | Kaynak tarama | Değişkenler ve değişken kullanım ihtiyacı, temel veri tipleriyle çalışmak, ifadeler ve işlem önceliği, primitive ve nonprimitive veri türleri. | Anlatım, gösterip yaptırma |
6 | Kaynak tarama | JAVA Dili: Temel dil yapısı, döngü (While, For, ForEach) ve koşullu dallanma (If, Switch) deyimleri, primitive ve nonprimitive veri türleri | Anlatım, gösterip yaptırma |
7 | Kaynak tarama | JAVA Dili: Temel dil yapısı, döngü (While, For, ForEach) ve koşullu dallanma (If, Switch) deyimleri, primitive ve nonprimitive veri türleri | Anlatım, gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | JAVA Dili: Temel Java sınıflarına bakış | Anlatım, gösterip yaptırma |
10 | Kaynak tarama | Kabarcık Sıralama (Bubble Sort), Araya Yerleştirerek Sıralama (Insertion Sort), Seçmeli Sıralama (Selection Sort), Hızlı Sıralama (Quick Sort), Doğrusal Arama, İkili Arama | Anlatım, gösterip yaptırma |
11 | Kaynak tarama | Varlıklar arası ilişkiler: Sahiplik (Association), Tek ve Çift Yönlü Sahiplik ve örnek uygulamalar | Anlatım, gösterip yaptırma |
12 | Kaynak tarama | Varlıklar arası İlişkiler: Toplanma (Aggregation) ve örnek uygulamalar | Anlatım, gösterip yaptırma |
13 | Kaynak tarama | Varlıklar arası ilişkiler: Kompozisyon (Composition) ve örnek uygulamalar | Anlatım, gösterip yaptırma |
14 | Kaynak tarama | Varlıklar arası ilişkiler: Kalıtım (Inheritance) ve örnek uygulamalar | Anlatım, gösterip yaptırma |
15 | Kaynak tarama | Encapsulation, Polymorphism, Overriding ve Overloading | Anlatım, gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN JAVA: MEHMET KİRAZLI |
Oracle çevrimiçi dokümantasyonları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | |
TOPLAM | 2 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Computer concepts, methods and the software would dominate.
|
4 | |||||
2 |
Recognizes the basic functions of hardware.
|
0 | |||||
3 |
Recognize personal and network operating systems.
|
0 | |||||
4 |
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
|
1 | |||||
5 |
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hardware makes the process of discovery and establishment.
|
0 | |||||
2 |
Explains data management processes.
|
0 | |||||
3 |
Explains different areas where software languages are used.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
|
4 | |||||
2 |
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
|
5 | |||||
3 |
Use math skills in vocational areas.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
|
1 | |||||
2 |
Are given the chance to apply theoretical issues.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
|
1 | |||||
2 |
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
|
4 | |||||
3 |
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They can learn and put into practice what they learned fast.
|
4 | |||||
2 |
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
|
3 | |||||
2 |
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
|
5 | |||||
3 |
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 72 | 0 | 175 |
Total Workload of the Course Unit | 175 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |