TR EN

MATEMATİK I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MAT153 MATEMATİK I 1 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. YASEMİN KILIÇ ERDİM
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. İPEK EBRU KARAÇAY
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: 1. Matematiğin meslek dersleri için altyapı teşkil etmesini sağlamak ve matematiği alanında uygulayabilmek. 2. Matematiksel düşünme becerisini geliştirmek. 3. Matematiksel modelleme yaparak problem çözme becerisini geliştirmek.
Contents of the Course Unit: Temel Kavramlar, Sayı Kümeleri, Sayı Basamakları ve Çözümleme, Taban Aritmetiği (Sayı Sistemleri), Bölme - Bölünebilme, Faktöriyel, EBOB - EKOK, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Modüler Aritmetik, Çarpanlara Ayırma ve Özdeşlikler, 1. ve 2. Dereceden Denklemler, Eşitsizlikler, Mutlak Değer, Oran Orantı.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

1. Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar. 2. Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamalarını yapar. 3. Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir. 4. Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. 5. Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. 6. Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 7. Soyut düşünme yeteneğini kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Temel Kavramlar Sayı Kümeleri Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
2 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Rasyonel Sayılar Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
3 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Sayı Basamakları ve Çözümleme Taban Aritmetiği Bölme ve Bölünebilme Kuralları Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
4 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Asal Çarpanlar ve Bölen Sayısı Faktöriyel EBOB – EKOK Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
5 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Üslü Sayılar Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
6 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Kareköklü Sayılar Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
7 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Modüler Aritmetik Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
8 - ARA SINAV -
9 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Çarpanlara Ayırma Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
10 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. 1.Dereceden Denklemler Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
11 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. 2.Dereceden Denklemler Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
12 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Eşitsizlikler Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
13 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Mutlak Değer Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
14 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Oran Orantı Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme
15 Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Genel Tekrar Soru-Cevap, Problem Çözme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Temel Matematik, Mustafa BALCI, Palme Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2016.
Türkyılmaz, U., DGS Konu Anlatımlı Çözümlü Soru Bankası, 2017

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
In matters related to the construction area have adequate infrastructure, related to these theoretical, numerical and practical knowledge to provide
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Math, science, and engineering issues related to the field to gain basic theoretical and practical knowledge.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively
1

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research on application issues related to the field and selects appropriate up-to-date technologies.
2
2
Technical drawing, computer aided drafting, simulation programs using to design and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Space-related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work.
2
2
Professional and ethical responsibility to gain awareness
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
3
2
Structural problems with the detection, identification, decoding skills in making and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
2
3
making related to the construction business planning, process tracking, auditing, gain the ability to accelerate the process
2
4
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to have the ability to develop.
3
5
Field applications, being able to use tools and equipment in the field and more users the ability to
2
6
Industry and services by examining the processes involved in the application of skills to win.
1

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Areas that require a basic level of computer software and hardware to gain the ability to use
1
2
Occupational safety, health, environmental protection and quality of information to be conscious.
1
3
Effective communication techniques and innovations in the field to follow the dominant level to have knowledge of a foreign language.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Being able to follow technological developments related to the field, enterprising, innovative and current problems of our country and the world to know,
2
2
Defines and analyzes problems and develops solution proposals by using the basic knowledge and skills acquired in the field.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0