Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
DLP253 | DENİZ ACENTE İŞLETMECİLİĞİ | 3 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN AÇIKGÖZ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. LEVENT BAKIR |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilerin gemi acentelerinin görev ve taraflara karşı sorumluluklarını, acentelerin yasal yönetmelikteki yerlerini, çeşitlerini ve armatör açısından önemlerini bilmelerini, acente atama mektuplarını anlayıp yorumlayabilmelerini ve temel dokümanları tanımalarını sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Gemi acentesinin tanımı, kimleri temsil etme yetkisi olduğu ve taraflara karşı sorumlulukları, PDA içerikleri ve acente atama yazısı örnekleri, gemi acentesi tipleri ve farklılıkları, dokümantasyonun önemi anlatılmakta ve evrakların tanıtımı yapılmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Gemi acentelerinin görevlerini ve çeşitlerini tanımlar |
Gemi acentelerinin kimlere hizmet verdiğini sıralar |
Gemi acelerinin ulusal mevzuattaki yerini hatırlar |
Gemi acelerinin limanlarda verecekleri hizmetlerle boğaz ve kanal geçişlerinde verecekleri hizmetleri ayırt eder |
Gemi acenteleriyle dökümantasyonun ilişkisini açıklar |
Hangi gemi acentesi tipinin hangi atama mektubuyla yetkilendireleceğini yorumlar |
Gemi acentelerinin resmi makamlarla ilişkilerini açıklar |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Okulun sitesinden müfredatın incelenmesi, kaynakların araştırılması. | Acentenin tanımı, Acentenin tarihsel gelişimi, Acentelerin görev ve sorumlulukları: Giriş Acentelerin görev ve sorumlulukları: - Yüke ve yolcuya verilen hizmetler- Gemiye ve gemi personeline verilen hizmetler | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
2 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Gemi acentelerinin işletme profili, Gemi acentelerinin sınıflandırılması | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
3 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Deniz Ticareti Hukuku Temel Kavramlar ve Acentelerin Rolü | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
4 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Deniz Ticareti Hukuku Temel Kavramlar ve Acentelerin Rolü, Gemi acentesi ve dökümantasyon | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
5 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Gemi acentesi ve dökümantasyon, Gemi acentelerinin mevzuatteki yeri: - Gemi acenteliği yönetmeliği- Gemi acenteleri eğitim yönergesi | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
6 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Gemi acentelerinin mevzuatteki yeri: - Gemi acenteliği yönetmeliği- Gemi acenteleri eğitim yönergesi- Gemi Acentelik Hizmetleri Ücret TarifesiGemi acentelerinin masraf ilişkisi | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
7 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Acente ve Gemiye verilen hizmetler | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Gemi acentesinin kurumlarla ilişkileri:- Gemi acentelerinin kamu kurumlarıyla ilişkileri- Gemi acentelerinin liman işletmeleri ile ilişkileri | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
10 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Gemi acentesinin kurumlarla ilişkileri:- Gemi acentelerinin kamu kurumlarıyla ilişkileri- Gemi acentelerinin liman işletmeleri ile ilişkileri | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
11 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Türk boğazları ve gemi acentesi | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
12 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Türk boğazları ve gemi acentesi | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
13 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Uğraksız geçiş yapan gemilerin Türk boğazları geçiş işlemleri, Bayrak devleti ve Liman devleti kontrolleri | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
14 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Gemi yük operasyonları ve liman operasyonları | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
15 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Genel tekrar | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
İMEAK DTO ve Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği (2018). Gemi Acenteliği Eğitim Kitabı. İstanbul |
Cerit, A.G., Deveci, A. ve Esmer, S.(Ed.).(2016). Denizcilik İşletmeleri Yönetimi. İstabnul:Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. |
Suluvman, C.H. (2017). DENİZ YOLU TAŞIMACILIĞI VE GEMİ ACENTELİĞİ İŞLEMLERİ. İMEAK DENİZ TİCARET ODASI İZMİR ŞUBESİ YAYINLARI: 9. İzmir |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
De you with the basic concepts in the field of Information olmak.genel shipping terms , visit the properties of the types of ships visiting Port Management, Inc. Be able to use the ship to recognize measure Inc.
|
2 | |||||
2 |
Maritime Considering the history and heritage of today's maritime and port management to discuss developments in the industry
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to discuss the developments in today s maritime and port industry, to draw conclusions from events and facts and to predict their effects on the field.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Maritime and Port Management in the field of basic knowledge and concepts to terms with be.general shipping , ship types and features, to recognize and use to measure ship
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have basic knowledge and concepts in the field of Port Management. To have knowledge to take part in port operations, management, logistics and marketing.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To know the basic knowledge and concepts in the fields of business administration, management, customs, foreign trade and economy. To be able to use these concepts in the fields of Marine and Port Management.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To know the maritime markets and to understand their cyclical relations with each other. To be able to evaluate the effects and results according to the developments.
|
2 | |||||
2 |
To be able to follow national and international developments by knowing transportation modes, economy and policies. To be able to predict the effects on maritime and related sectors.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have basic knowledge and concepts in the field of Maritime Management. To be able to recognize and use general shipping terms, ship types and characteristics, ship dimensions. In addition, to understand the relations between Ship Management and Agency, Forwarder and other companies, to be able to operate in these areas.
|
2 | |||||
2 |
Knowing the ship needs, being able to manage the necessary procurement and purchasing processes according to these needs. To be able to coordinate the transportation of the supplied needs to the ship.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have a command of the concepts and issues related to port management and port operations and to have the ability to apply them.
|
2 | |||||
2 |
To be able to discuss current developments in the field in the light of maritime history.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |