TR EN

DENİZ ACENTE İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
DLP253 DENİZ ACENTE İŞLETMECİLİĞİ 3 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN AÇIKGÖZ
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. LEVENT BAKIR
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilerin gemi acentelerinin görev ve taraflara karşı sorumluluklarını, acentelerin yasal yönetmelikteki yerlerini, çeşitlerini ve armatör açısından önemlerini bilmelerini, acente atama mektuplarını anlayıp yorumlayabilmelerini ve temel dokümanları tanımalarını sağlamaktır.
Contents of the Course Unit: Gemi acentesinin tanımı, kimleri temsil etme yetkisi olduğu ve taraflara karşı sorumlulukları, PDA içerikleri ve acente atama yazısı örnekleri, gemi acentesi tipleri ve farklılıkları, dokümantasyonun önemi anlatılmakta ve evrakların tanıtımı yapılmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Gemi acentelerinin görevlerini ve çeşitlerini tanımlar
Gemi acentelerinin kimlere hizmet verdiğini sıralar
Gemi acelerinin ulusal mevzuattaki yerini hatırlar
Gemi acelerinin limanlarda verecekleri hizmetlerle boğaz ve kanal geçişlerinde verecekleri hizmetleri ayırt eder
Gemi acenteleriyle dökümantasyonun ilişkisini açıklar
Hangi gemi acentesi tipinin hangi atama mektubuyla yetkilendireleceğini yorumlar
Gemi acentelerinin resmi makamlarla ilişkilerini açıklar

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Okulun sitesinden müfredatın incelenmesi, kaynakların araştırılması. Acentenin tanımı, Acentenin tarihsel gelişimi, Acentelerin görev ve sorumlulukları: Giriş Acentelerin görev ve sorumlulukları: - Yüke ve yolcuya verilen hizmetler- Gemiye ve gemi personeline verilen hizmetler Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
2 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi acentelerinin işletme profili, Gemi acentelerinin sınıflandırılması Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
3 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Deniz Ticareti Hukuku Temel Kavramlar ve Acentelerin Rolü Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
4 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Deniz Ticareti Hukuku Temel Kavramlar ve Acentelerin Rolü, Gemi acentesi ve dökümantasyon Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
5 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi acentesi ve dökümantasyon, Gemi acentelerinin mevzuatteki yeri: - Gemi acenteliği yönetmeliği- Gemi acenteleri eğitim yönergesi Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
6 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi acentelerinin mevzuatteki yeri: - Gemi acenteliği yönetmeliği- Gemi acenteleri eğitim yönergesi- Gemi Acentelik Hizmetleri Ücret TarifesiGemi acentelerinin masraf ilişkisi Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
7 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Acente ve Gemiye verilen hizmetler Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi acentesinin kurumlarla ilişkileri:- Gemi acentelerinin kamu kurumlarıyla ilişkileri- Gemi acentelerinin liman işletmeleri ile ilişkileri Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
10 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi acentesinin kurumlarla ilişkileri:- Gemi acentelerinin kamu kurumlarıyla ilişkileri- Gemi acentelerinin liman işletmeleri ile ilişkileri Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
11 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Türk boğazları ve gemi acentesi Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
12 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Türk boğazları ve gemi acentesi Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
13 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Uğraksız geçiş yapan gemilerin Türk boğazları geçiş işlemleri, Bayrak devleti ve Liman devleti kontrolleri Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
14 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi yük operasyonları ve liman operasyonları Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
15 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Genel tekrar Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

İMEAK DTO ve Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği (2018). Gemi Acenteliği Eğitim Kitabı. İstanbul
Cerit, A.G., Deveci, A. ve Esmer, S.(Ed.).(2016). Denizcilik İşletmeleri Yönetimi. İstabnul:Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
Suluvman, C.H. (2017). DENİZ YOLU TAŞIMACILIĞI VE GEMİ ACENTELİĞİ İŞLEMLERİ. İMEAK DENİZ TİCARET ODASI İZMİR ŞUBESİ YAYINLARI: 9. İzmir

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
De you with the basic concepts in the field of Information olmak.genel shipping terms , visit the properties of the types of ships visiting Port Management, Inc. Be able to use the ship to recognize measure Inc.
2
2
Maritime Considering the history and heritage of today's maritime and port management to discuss developments in the industry
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to discuss the developments in today s maritime and port industry, to draw conclusions from events and facts and to predict their effects on the field.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Maritime and Port Management in the field of basic knowledge and concepts to terms with be.general shipping , ship types and features, to recognize and use to measure ship
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have basic knowledge and concepts in the field of Port Management. To have knowledge to take part in port operations, management, logistics and marketing.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To know the basic knowledge and concepts in the fields of business administration, management, customs, foreign trade and economy. To be able to use these concepts in the fields of Marine and Port Management.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To know the maritime markets and to understand their cyclical relations with each other. To be able to evaluate the effects and results according to the developments.
2
2
To be able to follow national and international developments by knowing transportation modes, economy and policies. To be able to predict the effects on maritime and related sectors.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have basic knowledge and concepts in the field of Maritime Management. To be able to recognize and use general shipping terms, ship types and characteristics, ship dimensions. In addition, to understand the relations between Ship Management and Agency, Forwarder and other companies, to be able to operate in these areas.
2
2
Knowing the ship needs, being able to manage the necessary procurement and purchasing processes according to these needs. To be able to coordinate the transportation of the supplied needs to the ship.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To have a command of the concepts and issues related to port management and port operations and to have the ability to apply them.
2
2
To be able to discuss current developments in the field in the light of maritime history.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 1 5 5
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 2 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 127
Total Workload of the Course Unit 127
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0