Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IGP156 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATI II | 2 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi KAAN KOÇALİ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. HATİCE RUMEYSA DELİCE |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı; öğrencilerin, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği kanununun ülkemize iş hayatında getirdiği yenilikleri vurgulamak, iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenebilmesi için işverenin yükümlülüklerini, çalışanların yasal hak ve sorumluluklarını mevzuat kapsamında öğrenmelerini sağlamaktır. İş kazaları ve meslek hastalıklarının fiziksel, kimyasal, biyolojik, psikososyal ve ergonometrik etmenlerini anlatmak, iş kazalarının nedenleri, önleme yöntemleri ve istatiksel hesaplarını açıklamaktır. İşyerlerinde kullanılması gereken kişisel koruyucu donanımların neler olduklarını ve kullanım şekillerini anlatmak, acil eylem planının ne demek olduğunu ve güvenlik ve sağlık işaretlerini öğretmektir. |
Contents of the Course Unit: | İş sağlığı ve güvenliği alanında temel teorik bilgilerin, mevzuatta bulunan temel yükümlülüklerin; bilhassa işveren vekili konumundaki Makine Mühendisinin görev yetki ve sorumluluklarının öğretilmesi. Makine Sanayiinde yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıkları, nedenleri, sonuçları ve önlenmesiyle ilgili bilgilerin verilmesi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Çalışma hayatında gerekecek olan İSG temel bilgilerinin edinmek |
İş kazalarından korunma yöntemlerini öğrenmek |
İş güvenliğinde tehlike, risk kavramlarını öğrenmek |
İş güvenliği mevzuatı hakkında bilgi sahibi olmak |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dersin tanıtımı, 4857 Sayılı İş Kanunu Sözleşme Türleri, Geçici veya Belirli Süreli İşlerde İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında Yönetmelik | Ders anlatımı, slayt sunumu |
2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İş Kanununa İlişkin Yönetmelikler | Ders anlatımı, slayt sunumu |
3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İş Kanununa İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliği, İş Kanununa İlişkin Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Yönetmeliği, Haftalık İş Günlerine Bölünemeyen Çalışma Süreleri Yönetmeliği | Ders anlatımı, slayt sunumu |
4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Kadın Çalışanların Gece Postalarında Çalıştırılma Koşulları Hakkında Yönetmelik, Gebe ve Emziren Kadınların Çalıştırılma Şartlarıyla Emzirme Odaları ve Çocuk Bakım Yurtlarına Dair Yönetmelik, Analık İzni veya Ücretsiz İzin Sonrası Yapılacak Kısmi Süreli Çalışmalar Hakkında Yönetmelik | Ders anlatımı, slayt sunumu |
5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Çocuk ve Genç İşçilerin Çalıştırılma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik, Postalar Halinde İşçi Çalıştırılarak Yürütülen İşlerde Çalışmalara İlişkin Özel Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik | Ders anlatımı, slayt sunumu |
6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Sağlık Kurulları Bakımından Günde Azami Yedi Buçuk Saat veya Daha Az Çalışılması Gereken İşler Hakkında Yönetmelik & Hazırlama, Tamamlama ve Temizleme İşleri Yönetmeliği | Ders anlatımı, slayt sunumu |
7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dönem İçi Tekrarı ve Soru Çözümü | Ders anlatımı, slayt sunumu |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun, Yıllık Ücretli İzin Yönetmeliği | Ders anlatımı, slayt sunumu |
10 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmeleri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İşgücü, Çalışma İzinleri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Çevre Mevzuatı | Ders anlatımı, slayt sunumu |
13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Çevre Mevzuatı | Ders anlatımı, slayt sunumu |
14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dönem İçi Tekrarı ve Soru Çözümü | Ders anlatımı, slayt sunumu |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
CENTEL, Tankut; İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Mevzuatı; MESS Yayıncılık. |
6331 sayılı İSG KANUNU |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 120 ECTS Credits, with passing grades, and
|
4 | |||||
2 |
Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have theoretical and practical knowledge in the basic level supported by tools and other sources
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have general and numeracy skills
|
5 | |||||
2 |
Related to field of science
|
4 | |||||
3 |
Can detect details
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Watchful, can operate under strong stress
|
4 | |||||
2 |
Can decide quickly and accurately
|
4 | |||||
3 |
can work regularly and organized
|
4 | |||||
4 |
Circumspect
|
4 | |||||
5 |
followor of instructions
|
4 | |||||
6 |
Responsible
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct a study in the field of advanced independent
|
4 | |||||
2 |
Take responsibility as individuals and team members to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field
|
4 | |||||
3 |
Plan activities for the development of a project framework and manage the staff under responsibility.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meets basic level of knowledge and skills gained in the field to evaluate critically, identify their learning needs
|
4 | |||||
2 |
directs the education of a profession at the same or a higher level of education in the same field
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have ability to inform individuals and institutions on issues related to the field; to transfer their thoughts and suggestions for solutions to problems orally and in writing
|
4 | |||||
2 |
Have ability to share their thoughts on topics related to the field and proposals for solutions to the problems of quantitative and qualitative data to support the experts and people who do not
|
4 | |||||
3 |
Can organize projects and activities for the social environment with social responsibility and to apply them
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comply with scientific, cultural and ethical values in announcing collection of data related to the field, interpretation, implementation and results
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Total Workload of the Course Unit | 152 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |