TR EN

BİYOLOJİK RİSK ETMENLERİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
IGP256 BİYOLOJİK RİSK ETMENLERİ 4 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi KAAN KOÇALİ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Çalışma ortamındaki biyolojik risklerle ilgili mevzuatı bilir, Sorumlu olduğu işyerinde, biyolojik risk değerlendirme ve önleme ile ilgili planı yapar, Çalışma ortamında, çalışanlara yönelik biyolojik riskleri bilir Bu risklerle ilgili risk analizlerini yapabilir Risk analiz sonuçlarını değerlendirebilir uygun, riski ortadan kaldırma/azaltma tedbirlerini alabilir Biyolojik risklerle ilgili belgeleri ve tutanakları hazırlamayı bilir Belgeleri arşivler ve yasal mevzuata uygun olarak uygun süre ile saklanmalarını sağlar Resmi makamlara göndermesi gereken periyodik raporları ve vaka raporlarını hazırlayıp gönderebilir.
Contents of the Course Unit: İş ortamındaki biolojik risklerle ilgili mevzuat bilgisi Biolojik risk değerlendirme yöntemi Örnek bir biyolojik risk değerlendirme çalışması İş ortmındaki biyolojik riskler nelerdir. Hava yoluyla bulaşan hastalıklar Ağız yoluyla bulaşan hastalıklar Temas yoluyla bulaşan hastalıklar Kan yoluyla bulaşan hastalıklar Cinsel yolla bulaşan hastalıklar Hayvanlardan bulaşan hastalıklar Zehirlenmeler

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Biyolojik risklerin tanımını yapabilecekler,
Enfeksiyon risk düzeyleri hakkında bilgi sahibi olacaklar,
Risk etkenleri hakkında bilgi sahibi olacaklar,
Risk altındaki meslek grupları hakkında bilgi sahibi olacaklar,
Biyolojik risk etmenlerine karşı alınması gereken önlemler hakkında bilgi sahibi olacaklar,
Bu konudaki yönetmelik hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Biyolojik risk etmenleriyle ilgili giriş genel bilgiler Ders anlatımı, slayt sunumu
2 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Bakteriler ve ilgili hastalık ve riskler Ders anlatımı, slayt sunumu
3 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Virüsler ve ilgili hastalık ve riskler Ders anlatımı, slayt sunumu
4 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Mantar, parazit ve diğer biyolojik etmenler ve ilgili hastalık ve riskler Ders anlatımı, slayt sunumu
5 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama İnfeksiyon ve bağışıklık Ders anlatımı, slayt sunumu
6 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Ders anlatımı, slayt sunumu
7 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Ders anlatımı, slayt sunumu
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Biyolojik Risk Etkenlerine Karşı Genel Yaklaşım Ders anlatımı, slayt sunumu
10 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Hijyen ve Kişisel Korunma Ders anlatımı, slayt sunumu
11 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama İşçilerin Eğitimi ve Bilgilendirilmesi Ders anlatımı, slayt sunumu
12 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Sağlık sektöründe çalışanların maruz kalabileceği riskler Ders anlatımı, slayt sunumu
13 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Biyolojik risk etmenleri ile ilgili mevzuatın incelenmesi (1) Ders anlatımı, slayt sunumu
14 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Biyolojik risk etmenleri ile ilgili mevzuatın incelenmesi (2) Ders anlatımı, slayt sunumu
15 - FİNAL Ders anlatımı, slayt sunumu
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Güler, Ç., Akın, L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2012
Bilir N. İş Sağlığı ve Güvenliği, Ankara, 2019
Biyolojik Etkenlere Maruziyet Risklerinin Önlenmesi Hakkında Yönetmelik, Resmî Gazete Tarihi: 15.06.2013 Resmî Gazete Sayısı: 28678
İş Sağlığı Ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği Resmî Gazete Tarihi: 29.12.2012 Resmî Gazete Sayısı: 28512

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 120 ECTS Credits, with passing grades, and
4
2
Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have theoretical and practical knowledge in the basic level supported by tools and other sources
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have general and numeracy skills
4
2
Related to field of science
5
3
Can detect details
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Watchful, can operate under strong stress
5
2
Can decide quickly and accurately
4
3
can work regularly and organized
4
4
Circumspect
5
5
followor of instructions
5
6
Responsible
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Conduct a study in the field of advanced independent
4
2
Take responsibility as individuals and team members to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field
5
3
Plan activities for the development of a project framework and manage the staff under responsibility.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Meets basic level of knowledge and skills gained in the field to evaluate critically, identify their learning needs
4
2
directs the education of a profession at the same or a higher level of education in the same field
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have ability to inform individuals and institutions on issues related to the field; to transfer their thoughts and suggestions for solutions to problems orally and in writing
5
2
Have ability to share their thoughts on topics related to the field and proposals for solutions to the problems of quantitative and qualitative data to support the experts and people who do not
4
3
Can organize projects and activities for the social environment with social responsibility and to apply them
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Can comply with scientific, cultural and ethical values in announcing collection of data related to the field, interpretation, implementation and results
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 3 2 6
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 2 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 1 2 2
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 2 2
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 74
Total Workload of the Course Unit 74
Workload (h) / 25.5 2,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0