Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SYY345 | HEALTH TOURISM | 5 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK ŞARKBAY |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Ders kapsamında sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, sağlık turizminin gelişiminin incelenmesi, sağlık turizmi sektörünün incelenmesi ve Türkiye ve dünyadaki sağlık turizminin analiz edilmesine yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Sağlık Turizmi, Medikal Turizm ve İleri Yaş Turizmi Kavramları, Sağlık Turizmi Pazarı ve Tersine Akış Kavramı, Sağlık Turizmi Endüstrisi, Tedavi Sürecinin Yönetimi, Sağlık Turizminde Müşteri Beklentileri, Sağlık Turizminde Hasta Sağlığı, Kalite, Güvenlik ve Risk, Sağlık Turizminde Yasal ve Etik Konular, Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık Turizmi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sağlık turizmi ile ilgili kavramları, özelliklerini ve türlerini tanımlar |
Sağlık turizminin gelişimini ve gelişim nedenlerini sıralar |
Sağlık turizmi sektörüyle ilgili uygulamada olan yasal düzenlemeleri ilişkilendirir |
Türkiye’de ve dünyadaki sağlık turizminin önemini yorumlar |
Sağlık turizminde markalaşmayı tanımlar |
Sağlık turizminde hasta hakları ve hasta güvenliği konusunu inceler |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Bireysel Çalışma | Turizm ve Turizmin Ekonomiye Katkıları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizmi ve Tarihsel Gelişim Süreci | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Medikal Turizm | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Termal Turizm | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Yaşlı ve Engelli Turizmi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Turist Sağlığı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Teşvik Politikaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar ve Sertifikasyon | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Otelcilik Hizmetleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Kalite ve Organizasyon | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Pazarlama Stratejileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Markalaşma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Hasta Hakları ve Hasta Güvenliği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Öncü Ülkeler ve Politikalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Tengilimoğlu, D. (2017), Sağlık Turizmi, Siyasal Kitabevi. |
Çelik, S. Yalçın, B. (2018), Termal Turizm ve İşletmeciliği, Detay Yayıncılık. |
Haberal, H. (2015). Turizmde alternatif : ''Ekolojik Turizm, Doğa Turizmi, Kırsal Turizm, Yayla Turizmi. Detay Yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 77 |
Total Workload of the Course Unit | 77 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |