TR EN

HEALTH TOURISM PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYY345 HEALTH TOURISM 5 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK ŞARKBAY
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Ders kapsamında sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, sağlık turizminin gelişiminin incelenmesi, sağlık turizmi sektörünün incelenmesi ve Türkiye ve dünyadaki sağlık turizminin analiz edilmesine yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Sağlık Turizmi, Medikal Turizm ve İleri Yaş Turizmi Kavramları, Sağlık Turizmi Pazarı ve Tersine Akış Kavramı, Sağlık Turizmi Endüstrisi, Tedavi Sürecinin Yönetimi, Sağlık Turizminde Müşteri Beklentileri, Sağlık Turizminde Hasta Sağlığı, Kalite, Güvenlik ve Risk, Sağlık Turizminde Yasal ve Etik Konular, Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık Turizmi.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sağlık turizmi ile ilgili kavramları, özelliklerini ve türlerini tanımlar
Sağlık turizminin gelişimini ve gelişim nedenlerini sıralar
Sağlık turizmi sektörüyle ilgili uygulamada olan yasal düzenlemeleri ilişkilendirir
Türkiye’de ve dünyadaki sağlık turizminin önemini yorumlar
Sağlık turizminde markalaşmayı tanımlar
Sağlık turizminde hasta hakları ve hasta güvenliği konusunu inceler

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Bireysel Çalışma Turizm ve Turizmin Ekonomiye Katkıları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Sağlık Turizmi ve Tarihsel Gelişim Süreci Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Medikal Turizm Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Termal Turizm Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Yaşlı ve Engelli Turizmi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Turist Sağlığı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Sağlık Turizminde Teşvik Politikaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar ve Sertifikasyon Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Sağlık Turizminde Otelcilik Hizmetleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Sağlık Turizminde Kalite ve Organizasyon Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Sağlık Turizminde Pazarlama Stratejileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Sağlık Turizminde Markalaşma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür Taraması, Bireysel Çalışma Sağlık Turizminde Hasta Hakları ve Hasta Güvenliği Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bireysel Çalışma Sağlık Turizminde Öncü Ülkeler ve Politikalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tengilimoğlu, D. (2017), Sağlık Turizmi, Siyasal Kitabevi.
Çelik, S. Yalçın, B. (2018), Termal Turizm ve İşletmeciliği, Detay Yayıncılık.
Haberal, H. (2015). Turizmde alternatif : ''Ekolojik Turizm, Doğa Turizmi, Kırsal Turizm, Yayla Turizmi. Detay Yayınları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 77
Total Workload of the Course Unit 77
Workload (h) / 25.5 3
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0