TR EN

SEMINAR PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYY449 SEMINAR 7 2 1 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu derste öğrencilerin ilgi duydukları konularda araştırma yaparak konu hakkında araştırmalarını sınıf ortamında sunmaları ve soruların yanıtlanması metodolojisi ile sunum becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Öğrencilerin ilgilendikleri konuları belirlenmesi, ilgili konunun alanyazın taramasının yapılması, değerlendirilmesi, araştırma sürecinin planlanması, çalışmaların rapor haline getirilmesi.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceler
Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi analiz eder
Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri tartışır
Araştırma ve yazma becerilerini geliştirir
Yayınlara ulaşma ve raporlama bilgisini genişletir
Var olan sentezlenmiş bilgileri özetler

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Alanı ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Makale, Tez, Kitap vb. Kaynakların İncelenmesi Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
2 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Alanı ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Makale, Tez, Kitap vb. Kaynakların İncelenmesi Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
3 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Alanı ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Makale, Tez, Kitap vb. Kaynakların İncelenmesi Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
4 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırılacak Konunun Seçimi ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
5 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırılacak Konunun Seçimi ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
6 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırılacak Konunun Seçimi ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
7 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırılacak Konunun Seçimi ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Raporunun Yazılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
10 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Raporunun Yazılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
11 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Raporunun Yazılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
12 Rapor Yazma Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Raporunun Yazılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
13 Rapor Yazma Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Raporunun Yazılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
14 Sunum Hazırlanan Raporun Sunulması ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
15 Sunum Hazırlanan Raporun Sunulması ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Aziz, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Nobel Yayınları.
Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri. Nobel Yayınları.
Ders Notları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 51
Total Workload of the Course Unit 51
Workload (h) / 25.5 2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0