TR EN

FIELD TRAINING II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYY442 FIELD TRAINING II 8 8 4 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Tümüyle uygulamayı kapsayan bu derste öğrencinin uygulama yaptığı birim(ler)i ve birimlerde yapılan işlemleri diğer öğrenci ve çalışanlarla, öğretim elemanları ile iletişim ve işbirliği halinde tanıması ve öğrenmesine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Sağlık kurum ve kuruluşların idari, mali, teknik açıdan işleyişini (örneğin hastanedeki sorumlulukları, ilişkileri, hizmet akışını ve sürecini, hasta çalışan ilişkilerini, kullanılan teknolojileri vb.) gözlemlemesi ve tanınması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sağlık kurumlarının içinde bulunduğu ekonomik, politik ve hukuksal koşulları inceler
Sağlık kurumlarında yürütülen kalite çalışmalarını değerlendirir
Sağlık kurumlarında idari, teknik ve tıbbi fonksiyonların işbirliğinin önemini açıklar
Sağlık kurumlarına ait bütçe verilerini yorumlar
Sağlık kurumlarında yönetsel kademelerde görev yapan personelin görev yetki ve sorumluluklarını inceler
Sağlık kurumunun mülkiyeti, organizasyonu ve süreçlerine göre karşılaşılan sorunları tanımlar

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
7 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
12 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
13 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
14 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
15 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kavuncubaşı, Ş. Yıldırım, S. (2012). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Yayınevi.
Gemlik, N. (2018). Hastane Yöneticiliği: emel Yaklaşımlar ve Öneriler. Nobel Yayıncılık.
Sur, H. Palteki, T. (2013). Hastane Yönetimi. Nobel Tıp Kitap Evleri.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 11 2 22
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 11 8 88
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 123
Total Workload of the Course Unit 123
Workload (h) / 25.5 4,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0