TR EN

GRADUATION THESIS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYY448 GRADUATION THESIS 8 2 1 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilerin önceki derslerde öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak, sağlık yönetimi bölümü kapsamındaki konularda araştırma yapması, deneysel çalışmaları yürütmesi, tasarım yapması, çalışmaları raporlaması ve sunması beklenmektedir. Bitirme projesi dersi ile öğrencilere araştırma yapma ve çalışmalarını sunmaya ilişkin bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Teorik ve Uygulamalı derslerde öğrendiği bilgileri proje çalışmasına yönelik belli bir disiplin çerçevesinde gruplandırmak. Almış olduğu derslerden edindiği bilgileri harmanlayarak planladığı bir projeyi ürün / dosya şeklinde sunma becerisi kazanmak. Öğrenilenlerin tasarımlara alt yapı oluşturacağını ve öğrenmenin yaşam boyu devam edeceğini kavramak.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Tez çalışmasını planlar
Tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini gösterir
Kaynak araştırma bilgisini gösterir
Tez konusuna ilişkin genel bilgileri, amacı, önemi ve bulguları açıklar ve uygun bir akışla düzenler
Tez yazım sürecinin içeriğini planlar
Bilimsel araştırma sürecini açıklar

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Bitirme Tezi Konusunun Belirlenmesi Anlatım, Sunum
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Çalışma Konusu Kapsamında Kuramsal ve Kavramsal Çalışmaların Gerçekleşmesi, Araştırma Sorusunun Netleştirilmesi Anlatım, Sunum
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çıktısının Belirlenmesi; İçerik, Amaç, Kapsam, Yöntem, Özgün Katkı Anlatım, Sunum
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çalışması Kapsamında Ele Alınan Araştırma Sorusuna Dair Kuramların ve Araştırmaların İncelenmesi- Yazın Araştırması Anlatım, Sunum
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çalışması Kapsamında Ele Alınan Araştırma Sorusuna Dair Kuramların ve Araştırmaların İncelenmesi- Yazın Araştırması Anlatım, Sunum
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çalışması Kapsamında Ele Alınan Araştırma Sorusuna Dair Kuramların ve Araştırmaların İncelenmesi- Yazın Araştırması Anlatım, Sunum
7 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Konusunun; İçerik, Amaç, Kapsam, Yöntem ve Özgün Katkı Bağlamında Sınıf Bütününde Sunulması ve Tartışılması Anlatım, Sunum, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Genel Değerlendirmeler Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Genel Değerlendirmeler Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Genel Değerlendirmeler Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Kıncal, R. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
Ders Notları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 12 2 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 14 2 28
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 52
Total Workload of the Course Unit 52
Workload (h) / 25.5 2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0