TR EN

NUTRITIONAL THERAPY AND PRACTICES IN CHILDHOOD DISEASES I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY343E NUTRITIONAL THERAPY AND PRACTICES IN CHILDHOOD DISEASES I 5 4 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. DİLARA SERARSLAN YILMAZ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Beslenme ile ilişkili çocuk hastalıkları, enerji ve besin ögesi gereksinimleri, hastalıklara uygun beslenme tedavisi planlanmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Çocuklarda beslenme ile ilişkili hastalıkları, klinikte vaka izlemi, çocuklarda beslenme durumunun saptanması yöntemleri, prematüre bebeklerde akut gastroenteritlerde, malnutrisyonda, karbonhidrat, protein, yağ malabsorbsiyonlarında, zayıflık, yeme davranışı bozukluklarında, obezitede, metabolik sendromda, diyabette ve böbrek hastalıklarında beslenme ilkeleri, sorunları ve önerileri prematüre bebeklerde, akut gastroenteritlerde, malnutrisyonda, karbonhidrat, protein, yağ malabsorbsiyonlarında, zayıflık, yeme davranışı bozukluklarında, obezitede, metabolik sendromda, diyabette ve böbrek hastalıklarında enerji ve besin ögesi gereksinimleri hesaplama ve gereksinimlere uygun diyet tedavisi planlama hastalıklara özgü formulaların ve ürünlerin özellikleri ve kullanım alanları.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Çocuklarda beslenme ile ilişkili hastalıkları açıklar.
Çocuklarda beslenme durumunun saptanması yöntemlerini tanımlar.
Vaka örnekleriyle beslenme durumunu değerlendirir.
Prematüre bebeklerde ve çocuk hastalıklarında beslenme ilkelerini özetler.
Prematüre bebeklerde ve çocuk hastalıklarında beslenme sorunlarını yorumlar.
Prematüre bebeklerde ve çocuk hastalıklarında besin ögesi gereksinimlerini hesaplar.
Prematüre bebeklerde ve çocuk hastalıklarında besin ögesi gereksinimlerine uygun diyet tedavisi düzenler.
Hastalıklara özgü formulaların ve ürünlerin özelliklerini kullanım alanlarına göre sınıflandırır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Büyümenin İzlenmesi ve Klinikte Olgu İzlemi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Çocuklarda Enteral Beslenme Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
3 vLiteratür tarama, Web tabanlı araştırma Çocuklarda Parenteral Beslenme Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Prematüre Bebeklerde Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Gastroenteritler ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Protein-Enerji Malnütrisyonu (PEM) ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Enfeksiyon Hastalıkları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Karbonhidrat Emilim Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Protein Emilim Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Yağ Emilim Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Karbonhidrat Metabolizması Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Protein Metabolizması Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Yağ Metabolizması Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Onkolojik Hastalıklar ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

American Academy of Pediatrics website (http://www.aap.org)
Suskind D., (2014) Lenssen P., Pediyatrik Beslenme El Kitab,Nobel Tıp Kitabevi.
Bhatia, J., Bhutta, Z. A., Cooper, P., Makrides, M., Uauy, R., & Wang, W. (Eds.). (2015). Pediatric nutrition in practice. Retrieved from https://search.proquest.com
Kleinman, R. E. (Ed.). (2019). Pediatric nutrition. Retrieved from https://search.proquest.com
Szajewska, H., & Shamir, R. (Eds.). (2013). Evidence-based research in pediatric nutrition. Retrieved from https://search.proquest.com
Krause, M. V., & Mahan, L. K. (2021). Krause and Mahan's Food & the Nutrition Care Process. Elsevier.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0