Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY107E | CAREER ORIENTATION | 1 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. DİLARA SERARSLAN YILMAZ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Beslenme ve diyetetik biliminin ve bölümününün tanıtımı, diyetisyenin temel ve mesleki özellikleri, görev ve yetkileri, çalışma alanları, meslek örgütleri ve çalışmaları, mesleki eğitim, uygulama standartları ve meslek etiği konularına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Beslenme ve Diyetetik Bölümü'nün ve derslerinin tanıtımı, diyetisyenin temel ve mesleki özellikleri, görev ve yetkileri, çalışma alanları beslenme, besin ve besin öğeleri ile ilgili temel kavramlar, dünden bugüne beslenme ve diyetetik biliminin gelişimi, Ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin tanıtımı, Türkiye Diyetisyenler Derneği’nin kuruluşu ve çalışmaları, diyetisyenlik meslek etiği ve önemi, meslek ile ilgili temel bilgi kaynakları ve ulaşım yollarının tanıtımı, diyetisyenlikte kariyer süreci. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Diyetisyenlerin çalışma alanlarını sınıflandırır. |
Diyetisyenlerin çalışma alanlarına göre görevlerini açıklar. |
Mesleğin eğitim standartlarını açıklar. |
Beslenme bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Dünden bugüne beslenme biliminin gelişimini yorumlar. |
Meslek örgütlerini listeler. |
Diyetisyenlik meslek etiğini özetler. |
Meslek ile ilgili temel bilgi kaynaklarını keşfeder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Dünden Bugüne Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nün Gelişimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
2 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme ve Diyetetik Eğitimi-Öğretimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
3 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Resmi Belgelerde Diyetisyenin Tanımı ve Görevleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
4 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Diyetisyenlerin Çalışma Alanları, Besin ve Beslenme Konusunda Bilgileri ve Becerileri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
5 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Diyetisyenin Temel ve Mesleki Özellikleri, Görevleri ve Yetkileri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
6 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Türkiye Diyetisyenler Derneği'nin Kuruluşu ve Çalışmaları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
7 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Diyetisyenin Kariyer Süreci ve Zaman Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Yetişkinlerin Beslenme Bakımı ve Klinik Diyetisyen | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
10 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Toplum Diyetisyeni | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
11 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Diyetisyen ve toplu beslenme sistemleri, toplu beslenme sistemlerinde yönetim, organizasyon ve liderlik | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
12 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Eğitmen Olarak Diyetisyen | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
13 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Diyetisyenlik Meslek Etiği ve Önemi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
14 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme ile İlgili Temel Kavramlar ve Sağlıklı Beslenmenin Önemi - I | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
15 | Literatür tarama, Grup araştırması, Bireysel araştırma | Beslenme ile İlgili Temel Kavramlar ve Sağlıklı Beslenmenin Önemi - II | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Melrose S., Park C., Perry B. (2013), Teaching Health Professionals Online: Frameworks and Strategies, Athabasca University Press. |
Byers, A. (2013). Jump-starting a career in dietetics and nutrition. Retrieved from https://search.proquest.com |
World Health Organization https://www.who.int/hrh/statistics/Health_workers_classification.pdf |
International Dietetics https://www.internationaldietetics.org/ |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 2 | 2 | 4 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 71 |
Total Workload of the Course Unit | 71 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |