TR EN

FOREIGN LANGUAGE II (ENG.) PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
YDL102 FOREIGN LANGUAGE II (ENG.) 2 3 3 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. TANER ATASOY
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: İngilizce öğrenenlere okuma, dinleme ve yazma konularında bütünleşik dil becerileri kazandırarak temel dil bilgisine sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler, Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar, Yapabilme - Yapmak - Beceriler, İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar, Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar, Soru Oluşturma; Edatlar, Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri, Teklif ve Davet, Yakın Gelecek ve Planlar, Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama, Yazma Faaliyetleri.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Miktar ifadelerini başlangıç düzeyinde kullanır.
Sözlü olarak ve yazılı metinlerde geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamanda cümleler kurar.
Temel kipleri tanımlar ve bunları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır.
İngilizce'den Türkçe'ye, Türkçe'den İngilizce'ye cümleleri temel düzeyde çevirir.
Başlangıç düzeyinde İngilizce yazılmış metinleri yorumlar.
Geçmiş zamandaki bir olayı ya da anıyı anlatan temel düzeyde bir paragraf yazar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Video İzleme, Okuma Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
2 Video İzleme, Okuma Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
3 Video İzleme, Okuma Yapabilme - Yapmak - Beceriler Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
4 Video İzleme, Okuma İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
5 Video İzleme, Okuma Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
6 Video İzleme, Okuma Soru Oluşturma; Edatlar: üstünde, içinde, -e Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
7 Video İzleme, Okuma Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
8 - ARA SINAV -
9 Video İzleme, Okuma Teklif ve Davet Niçin? Ne yapmak istersiniz? Haydi.....? Boş Zaman Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
10 Video İzleme, Okuma Yakın Gelecek ve Planlar İçin Belirsizlik Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
11 Video İzleme, Okuma Yakın Gelecek Zayıf Formlar: Belki / Muhtemel Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
12 Video İzleme, Okuma Yakın Geçmiş Zaman Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
13 Video İzleme, Okuma Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
14 Video İzleme, Okuma Yazma Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
15 Video İzleme, Okuma Yazma Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Puchta, H., Stranks, J. (2010). English in mind –(Modul Tests). Cambridge University Press.
Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing.
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press.
Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Defines concepts related to exercise and sports science profession in disabled people.
2
Explains the theories of exercise and sports science for the disabled.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Discusses the suitability of preparing exercise programs for disabled individuals with the theoretical knowledge she has acquired in the field of exercise and sports sciences and uses this knowledge in practice environments

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examines existing scientific studies on disabled individuals in the field of exercise and sports sciences using scientific research methods and techniques and analyzes data and results for current practices.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
It provides basic guidance on issues related to improving healthy living, physical fitness, performance and conditioning characteristics for disabled individuals.
2
It selects the appropriate exercise method for different disability types and groups and organizes an exercise program taking these differences into account.
3
It carries out measurement activities for disabled individuals in order to determine motor development, sports performance and condition characteristics, uses the equipment, technology and software needed in these activities and analyzes the evaluation results.
4
Prepares exercise plans for different disability groups

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Takes initiative and develops solutions to possible problems in field-related applications, both collaboratively and individually, independently

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Realizes the importance of professional development by following scientific, technological and current developments regarding exercise and sports science applications.
2
Demonstrates behavior towards being open to change and the necessity of lifelong learning.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Expresses the knowledge and ideas she has acquired about the field in written and oral form in a fluent and understandable manner.
2
Demonstrates communication and social competence skills at a level that enables cooperation with national or international institutions in applications related to the field.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the existing historical and theoretical knowledge of the field; Recognizes problems related to exercise practices for disabled individuals and solves these problems based on ethical values.
2
By using personality traits with social skills required by the profession; organizes projects, organizations and studies with sustainable social content specific to its field

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 77
Total Workload of the Course Unit 77
Workload (h) / 25.5 3
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0