Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GMY228 | MAINTENANCE APPLICATIONS I | 4 | 6 | 4 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bakım el kitaplarında belirtilen direktifler doğrultusunda alet ve takımlar kullanılması |
Contents of the Course Unit: | Bu ders, hava aracı bakım ve onarım sürecinde kullanılan alet, takım ve test ekipmanlarının doğru ve güvenli şekilde kullanılmasına yönelik uygulamalı beceriler kazandırmayı amaçlar. Eğitim kapsamında ATA Chapter 5/7/8/9 & SHT 66/EASA Part 66 Modül 7A 7.12,7.13,7.15-20 temel bilgi içeriklerine uygun olarak transmisyon sistemleri, kontrol kabloları, malzeme işleme yöntemleri, ağırlık ve denge hesaplamaları, hava aracının taşınması ve depolanması, söküm-takım işlemleri, onarım ve kontrol teknikleri ile olağan dışı durumlara müdahale prosedürleri kapsamlı biçimde ele alınır. Ders otorite SHGM onaylı modül 7A eğitim dokümanına uygun olarak gerçekleştirilir. Öğrenciler, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) ve Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) tarafından yayımlanan yasal düzenlemelere (SHT-66 ve EASA Part-66) temel bilgi içeriklerine uygun şekilde uçak bakım eğitimini alarak sektöre yönelik mesleki yeterlilik geliştirirler. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Uygulamalı Beceri Alet ve takımları kullanabilir. |
Uygulamalı Beceri Avionik test ekipmanlarını bilir ve kullanır. |
Uygulamalı Beceri Bakım prosedürlerini anlar ve uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | 7.12 Transmisyonlar/ Aktarımlar Dişlilerin, dişli boşluğunun incelenmesi; Kayış ve kasnakların, zincirlerin ve zincir dişlilerinin incelenmesi; Vidalı krikoların, kaldıraç cihazlarının, puşpul (it-çek) çubuk sistemlerinin incelenmesi. | Anlatım, soru-cevap. |
2 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | 7.13 Kontrol Kabloları Uç bağlantılarının tokaçlanması; Kontrol kablolarının incelenmesi ve test edilmesi; Bowden kabloları, hava aracı esnek kontrol sistemleri. | Anlatım, soru-cevap. |
3 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | 7.17 Hava Aracı Handling ve Depolama Hava aracı taksi/ çekme işlemleri ve bunlarla ilgili güvenlik tedbirleri; Hava Aracının jaka alınması, takozlanması, emniyete alınması ve bunlarla ilgili güvenlik tedbirleri; Hava Aracı depolama yöntemleri; Yakıt ikmali/yakıt boşaltma prosedürleri; Buzdan arıtma (de-icing)/ buzlanmayı önleme prosedürleri; Elektrik, hidrolik ve pnömatik yer ikmalleri. Hava aracı handling ve çalıştırma işlemlerinde çevre şartlarının etkileri. | Anlatım, soru-cevap. |
4 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | 7.17 Hava Aracı Handling ve Depolama Hava aracı taksi/ çekme işlemleri ve bunlarla ilgili güvenlik tedbirleri; Hava Aracının jaka alınması, takozlanması, emniyete alınması ve bunlarla ilgili güvenlik tedbirleri; Hava Aracı depolama yöntemleri; Yakıt ikmali/yakıt boşaltma prosedürleri; Buzdan arıtma (de-icing)/ buzlanmayı önleme prosedürleri; Elektrik, hidrolik ve pnömatik yer ikmalleri. Hava aracı handling ve çalıştırma işlemlerinde çevre şartlarının etkileri. | Anlatım, soru-cevap. |
5 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | 7.18 Söküm, Takım, Onarım ve Kontrol Teknikleri (a) Hasar tipleri ve gözle muayene (kontrol) teknikleri; Korozyonun giderilmesi, değerlendirilmesi ve korozyona karşı koruma; (b) Genel onarım metotları, Yapısal Onarım El Kitabı; Yaşlanma, yorulma ve korozyon kontrol programları; (c) Penetrant boya, radyografik, girdap akımları, ultrasonik ve boroskop metotlarını içeren tahribatsız muayene teknikleri; | Anlatım, soru-cevap. |
6 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | 7.18 Söküm, Takım, Onarım ve Kontrol Teknikleri (a) Hasar tipleri ve gözle muayene (kontrol) teknikleri; Korozyonun giderilmesi, değerlendirilmesi ve korozyona karşı koruma; (b) Genel onarım metotları, Yapısal Onarım El Kitabı; Yaşlanma, yorulma ve korozyon kontrol programları; (c) Penetrant boya, radyografik, girdap akımları, ultrasonik ve boroskop metotlarını içeren tahribatsız muayene teknikleri; | Anlatım, soru-cevap. |
7 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | 7.18 Söküm, Takım, Onarım ve Kontrol Teknikleri (a) Hasar tipleri ve gözle muayene (kontrol) teknikleri; Korozyonun giderilmesi, değerlendirilmesi ve korozyona karşı koruma; (b) Genel onarım metotları, Yapısal Onarım El Kitabı; Yaşlanma, yorulma ve korozyon kontrol programları; (c) Penetrant boya, radyografik, girdap akımları, ultrasonik ve boroskop metotlarını içeren tahribatsız muayene teknikleri; | Anlatım, soru-cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | (d) Söküm ve montaj teknikleri; (e) Arıza giderme teknikleri | Anlatım, soru-cevap. |
10 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | (d) Söküm ve montaj teknikleri; (e) Arıza giderme teknikleri | Anlatım, soru-cevap. |
11 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | (d) Söküm ve montaj teknikleri; (e) Arıza giderme teknikleri | Anlatım, soru-cevap. |
12 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | 7.19 Olağan Dışı Olaylar (a) Yıldırım çarpması ve yüksek radyasyon alanına (HIRF) maruz kaldıktan sonra yapılacak kontroller; | Anlatım, soru-cevap. |
13 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | (b) Sert iniş ve türbülansta uçuş gibi anormal olaylar ardından yapılacak kontroller. | Anlatım, soru-cevap. |
14 | Konuyla ilgili Manual/TO Çalışması | 7.20 Bakım Prosedürleri Bakım planlaması; Modifikasyon prosedürleri; Depo prosedürleri; Sertifikasyon/bakımdan çıkış prosedürleri; Hava aracı işletimine ilişkin arayüz; Bakım Muayenesi (Kontrolü)/ Kalite Kontrol/ Kalite Güvence; İlave bakım prosedürleri; Ömürlü parçaların kontrolü. | Anlatım, soru-cevap. |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
EASA PART 66 MODÜL 7/A |
BAKIM UYGULAMALARI II Ders Notları. |
TTS Module 7, Total Training Support Yayınları, Bedfordshire, 2016 |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 25 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final-Uygulama) | 1 | 25 | ||
TOPLAM | 3 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
5 | |||||
2 |
Choose updated documents, modern techniques and tools required for maintenance applications. (Bloom 2)
|
5 | |||||
3 |
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field
|
5 | |||||
4 |
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field
|
4 | |||||
2 |
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.
|
4 | |||||
3 |
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
|
4 | |||||
4 |
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
|
5 | |||||
5 |
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
|
5 | |||||
3 |
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
|
5 | |||||
4 |
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 3 | 10 | 30 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 177 |
Total Workload of the Course Unit | 177 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |