TR EN

GRADUATION PROJECT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GAS422 GRADUATION PROJECT 8 2 1 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi REHAB AHMED MOHAMED ELGAMIL
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı; öğrencilere bir konuda detaylı literatür taramasının nasıl yapıldığını öğretmek ve eğitim-öğretimi boyunca aldığı bilgileri konu kapsamında ortaya koyabilmesini sağlamaktır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriği kapsamında; bölüm tarafından onaylanan bir konuda literatür araştırması yapılarak dönem sonunda bir proje hazırlatılır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir.
Literatür taraması yaparak proje konusuna uygun rapor oluşturur.
Projenin baştan sona kavramsal tasarımını planlar.
Lisans eğitim ve öğretimi boyunca kazandığı bilgileri ve deneyimleri ile yenilikçi proje konusu üretir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kitap okuma Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
2 Kitap okuma Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
3 Kitap okuma Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
4 Öğrenci ödev hazırlama İlgili konuda literatür taraması Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
5 Kitap okuma İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
6 Literatür taraması Çalışmaların yürütülmesi Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
7 Literatür taraması Çalışma verilerin değerlendirilmesi Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
10 Kitap okuma Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
11 Kitap okuma Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
12 Öğrenci ödev hazırlama Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
13 Öğrenci ödev hazırlama Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
14 Öğrenci ödev hazırlama Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu.
Yazım Kuralları (APA 6. Sürüm), Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100
TOPLAM 1 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts about gastronomy.
3
2
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
2
2
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
4
2
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
4
2
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
4
3
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
5
4
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They calculate costs in the food and beverage field.
4
2
They carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
3
3
They organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
4
2
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
4
2
They organize activities related to the field.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
4
2
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
4
3
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 6 48
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 173
Total Workload of the Course Unit 173
Workload (h) / 25.5 6,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0