Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
LOY207 | RAILWAY TRANSPORTATION | 3 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; ulusal ve uluslararası boyutta konvansiyonel ve kombine demiryolu taşımacılığının lojistik açıdan incelenmesidir. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, demiryolu taşımacılığının tarihsel gelişimi, yük vagonları, vagon numaralandırma ve işaretleme, vagon yüklenmesi, etiketlenmesi ve mühürlenmesi, trenlerin sınıflandırılması, sefere hazırlama, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler ve demiryolu taşımacılığı terminolojisi konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Demiryolu taşımacılığı ile ülkemizde demiryollarının gelişimi hakkında yorum yapar. |
Bakım-onarım faaliyetlerini açıklar. |
Demiryolu taşımacılığı süreçleri ile ilgili modeller tasarlar. |
Uluslararası demiryolu taşımacılığı süreçlerini analiz eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Demiryolu taşımacılığının tarihsel gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Genel olarak demiryolu ve swot analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Yük vagonları çeşitleri ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Yük vagonlarında numaralandırma ve işaretleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Yük vagonlarının dağıtımı, yüklenmesi, etiketlenmesi ve mühürlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Trenlerin sınıflandırılması ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Öğrenci ödev hazırlama | Demiryolu trafiğinin düzenlenmesi | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Demiryolu araçlarında fren ve manevra | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Demiryolu taşımacılığında sürecin belirlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Demiryolu terminolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Öğrenci ödev hazırlama | Demiryolu taşımacılığında uluslararası yasal düzenlemeler | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Demiryolu ile tehlikeli maddelerin taşınmasına ilişkin düzenlemeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Ülkemizde demiryolu taşımacılığının incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Dünya demiryolu taşımacılığının konumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Görçün, Ö.F., Görçün Ö. (2010). Demiryolu Taşımacılığı. İstanbul: Beta Yayınları |
Ponnuswamy, S. Railway Transportation: Engineering, Operation and Management 2nd Edition. UK: Alpha Science International |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with logistics.
|
4 | |||||
2 |
Relate the information on economy and sustainability with the field.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in logistics operations.
|
4 | |||||
2 |
Relate the theoretical and practical knowledge in the field with International Trade, Business and Economics.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Generate a solution for the problems encountered in logistics activities
|
4 | |||||
2 |
Apply analytical methods and modeling techniques in logistics planning processes
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and practical knowledge about the field within the framework of logistics operations.
|
4 | |||||
2 |
Prepare visual report, presentation and project in English and Turkish about logistics activities.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Decide the follow-up and control processes of logistics operations.
|
4 | |||||
2 |
Perform as a leader or a team member and complete the tasks assigned to him/her in the team regarding the planning and implementation of logistic activities.
|
4 | |||||
3 |
Prepare the logistic projects.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of logistics activities and human resources performance management.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow national and international sectoral practices and arrange projects and organizations related to logistics area including sustainability, environmental awareness and energy efficiency elements.
|
3 | |||||
2 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using logistics-related databases, information and communication technologies.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
4 | |||||
2 |
Decide on the necessary planning and regulations regarding his/her field by considering the legal aspects of logistics applications.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 153 |
Total Workload of the Course Unit | 153 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |