TR EN

Profile of the Programme(Qualification)

PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Described in terms of theoretical and factual knowledge.

1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
2
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.

SKILLS

Described in terms of cognitive and practical skills.

1
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
2
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability, Ability to design to meet requirements.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

1
Ability to work in teams with different disciplines

Learning to Learn

1
Ability to identify, formulate and solve engineering problems

Communication & Social

1
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
2
Ability to communicate effectively verbally and in writing.

Occupational and/or Vocational

1
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
2
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
3
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
4
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.

PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
2
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
3
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
4
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability, Ability to design to meet requirements.
5
Ability to work in teams with different disciplines
6
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
7
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
8
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
9
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
10
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
11
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
12
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.

KNOWLEDGE

Theoretical, Factual

Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.

SKILLS

Cognitive, Practical

Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.

PERSONAL & OCCUPATIONAL COMPETENCES IN TERMS OF EACH OF THE FOLLOWING GROUPS

Autonomy & Responsibility

Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi

Learning to Learn

Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

Communication & Social

Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.

Occupational and/or Vocational

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama donanımlarını kullanabilme becerisi.