PROGRAMME LEARNING OUTCOMES |
---|
KNOWLEDGE |
Described in terms of theoretical and factual knowledge. |
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
|
2
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
|
3
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
SKILLS |
---|
Described in terms of cognitive and practical skills. |
1
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
|
2
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
|
OCCUPATIONAL |
---|
Autonomy & Responsibility |
1
Prone to work in interdisciplinary teams.
|
Learning to Learn |
---|
1
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
2
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
|
3
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
4
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
|
Communication & Social |
---|
1
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
2
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
Occupational and/or Vocational |
---|
1
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
2
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
|
3
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
|
PROGRAMME LEARNING OUTCOMES |
---|
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
|
2
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
|
3
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
4
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
|
5
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
|
6
Prone to work in interdisciplinary teams.
|
7
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
8
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
|
9
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
10
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
|
11
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
12
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
13
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
14
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
|
15
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
|
KNOWLEDGE |
||
---|---|---|
Theoretical, Factual |
||
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
|
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
SKILLS |
||
---|---|---|
Cognitive, Practical |
||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
PERSONAL & OCCUPATIONAL COMPETENCES IN TERMS OF EACH OF THE FOLLOWING GROUPS |
||
---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
|
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
Learning to Learn |
||
---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
|
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
Communication & Social |
||
---|---|---|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
Occupational and/or Vocational |
||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|