1 |
Literatür Tarama |
Yaratıcı Yazarlık Dersinin Mahiyeti |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Literatür Tarama |
Her kurmaca metin, bir yapıdır ve çeşitli yapı unsurlarından oluşur.
Dede Korkut Hikâyelerinden Deli Dumrul Boyunun okunması ve metindeki kahramanların portreleri hakkında yazma çalışmaları. |
Anlatım, Problem Çözme, Metin inceleme, Soru-Cevap, Yazmaya Başlangıç Çalışmaları |
3 |
Literatür Tarama |
Anlatma esasına bağlı edebi metinler nelerdir? Hikâye, öykü, novella, anlatı, roman terimleri arasındaki farklılıkların neler olduğu.
Halit Ziya Uşaklıgil’den Mösyö Fumagace adlı hikâyenin okunması. |
Anlatım, Problem Çözme, Metin İnceleme, Portre Yazımı |
4 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma |
Oğuz Atay’ın Korkuyu Beklerken adlı eserinden Babama Mektup adlı anlatının okunması. “Diyaloji” nedir, edebiyatta diyaloji nasıl ve hangi tekniklerle başlamıştır? |
Soru Cevap, Tartışma, Anlatım, Uygulama |
5 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma |
Oğuz Atay’ın Korkuyu Beklerken adlı eserinden Demiryolu Hikâyecileri Bir Rüya adlı anlatının okunması ve bu metin vasıtasıyla silik izleksel yapının ne olduğunun anlaşılması. |
Anlatım, Problem Çözme, Soru–Cevap |
6 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma |
Görselden yola çıkarak, yazıya geçme uygulamalarının yapılması. Kolaj çalışmaları. |
Uygulama Çalışmaları, Yazma |
7 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma |
Farklı yazı parçalarının birleştirilmesi. Kolaj ve montaj uygulamaları. |
Soru-Cevap, Uygulama Çalışmaları, Yazma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma |
Franz Kafka’nın Dönüşüm adlı anlatısı vasıtasıyla “grotesk” teriminin anlaşılması. Rüyanın kendisinin bir metin olarak yazılabilmesi ile ilgili uygulamalar. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama ve Yazma Çalışmaları |
10 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma |
Dostoyevski’nin yeraltından Notlar adlı anlatısı vasıtasıyla diyalojinin ne olduğunun anlaşılması. Metin içine mektup montajı ile metne bir anlatıcı daha ekleme uygulamaları. |
Anlatım, Tartışma, Uygulama ve Yazım |
11 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma |
Gogol’ün Palto adlı anlatısı vasıtasıyla teknik özellik olarak “ironinin” ne olduğunun anlaşılması. İçinde ironi bulunduran metin yazma çalışmaları. |
Anlatım, Tartışma, Açıklama, Soru-Cevap |
12 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma |
Orhan Pamuk’un Benim Adım Kırmızı adlı anlatısından seçilen bölümler vasıtasıyla çoğul anlatıcı tekniğinin anlaşılması.
Şiir okuma çalışmaları. Görsel şiir örnekleri. |
Anlatım, Tartışma, Açıklama, İnteraktif Sunum |
13 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma |
Terim olarak Hipermetinsel tasarımın ne olduğunun anlaşılması. Hipermetinsel tasarım özelliği taşıyan bir metin yazımı. |
Anlatım, Tartışma, Açıklama, İnteraktif Sunum |
14 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma |
Bağımsız kelimelerle kurgu çalışmalarının yapılması. |
Uygulama ve Yazma Çalışmaları |
15 |
Literatür Tarama, Kaynak Okuma, Final Hazırlığı |
Bağımsız dizelerle kolaj çalışmaları yaparak yeni metinler oluşturabilme. Yapılan çalışmalar ve öğrenilen terimler ile ilgili tekrar çalışmaları |
Uygulama ve Yazma Çalışmaları, Tekrar, Soru – Cevap, Açıklama, Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |